Dawn ontvangt B Corporation Certificering

Het bureau volgt Tony’s Chocolonely, Patagonia en Unilever in het streven naar een betere balans tussen purpose en profit.

Dawn B Corporation Certificering - Inge Ligthart en David Snellenberg

Het Amsterdamse bureau Dawn heeft een B Corp certificering behaald en treedt toe tot de wereldwijde community die streeft naar een betere balans tussen purpose en profit. B Corp- bedrijven verplichten zich om met hun beslissingen bij te dragen aan een positieve, impactvolle verandering voor mens en milieu. Dawn schaart zich nu in een illuster rijtje van 3500 organisaties die zich committeren aan deze business for good. Bekende B Corps die dezelfde doelen nastreven zijn onder andere Danone, Patagonia, Triodos Bank, WeTransfer, Tony’s Chocolonely en Unilever.

Lees ook: Triodos Bank roept op tot een reset van de economie in nieuwe campagne

Positionering aangescherpt

Naast het verkrijgen van de B Corp-licentie maakt Dawn bekend haar positionering te hebben aangescherpt. Het noemt zich nu een independent strategy, identity and campaigning company. In een markt waarin veel bureaus geraakt worden door de gevolgen van corona en de teruglopende inkomsten uit klassieke reclameactiviteiten resulteerde deze missie-gedreven merkstrategie van het bureau dit jaar in een omzetgroei van bijna 30%.

'Duurzaamheid’ en ‘change’ zijn vaste thema’s geworden in boardrooms'

Inge Ligthart, ceo Dawn, over de koers die het bureau vaart en de zoektocht van merken naar een kompas in tijden van verandering: ‘Het is inmiddels uitgebreid onderzocht dat missie-gedreven bedrijven aanzienlijk harder groeien dan de rest. Kantar bewees dat onlangs in hun onderzoek ‘The Power of Purpose’. Missie-gedreven organisaties weten bovendien beter talent aan te trekken en aan zich te binden. ‘Duurzaamheid’ en ‘change’ zijn vaste thema’s geworden in boardrooms en dat zien we ook terug in de vragen die we krijgen van onze klanten. Die vragen gaan inmiddels verder dan slechts het maken van een campagne.

Merken zijn in deze tijd van verandering op zoek naar een kompas. Een sterk strategisch fundament, een in alle kanalen herkenbare en onderscheidende identiteit, en relevante unieke campagnes en experiences dragen samen bij aan de kracht en waarde van merken. We zijn ervan overtuigd dat we met onze strategische creativiteit met onze opdrachtgevers positieve impact kunnen creëren. We noemen dit: ‘Forward Branding’.’

Dawn zegt het de afgelopen maanden haar klantportfolio uitgebreid zag worden met de opdrachtgevers BNP Paribas, Maandag, Zilveren Kruis, Greenpeace, Erasmus University Rotterdam, Rivella en Change Inc.

Lees ook: WeTransfer volgt Tony’s Chocolonely en ontvangt B Corporation Certificering


 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie