Digitaal bureau AnalogFolk opent een vestiging in Amsterdam

Kris Smith, voormalig Europees managing director MediaMonks, krijgt leiding over dit zevende kantoor.

Kris Smith krijgt de leiding over de vestiging

Het digtitaal-creatieve bureau AnalogFolk heeft een kantoor in Amsterdam geopend. Het is het zevende bureau van Anafolk en wordt aangevoerd door Kris Smith, voormalig Europees directeur van MediaMonks.

AnalogFolk werkt voor merken als Johnnie Walker, Unilever, Nike, Tommy Hilfiger, Danone, Scotch & Soda en Booking.com. Het richt zich vooral op marketinginnovatie, digitale producten en diensten, data-intelligentie, strategie en transformatie.

Snelgroeiend

Met de nieuwe vestiging in Amsterdam telt het nu nu zeven bureaus en heeft 350 mensen in dienst. De andere kantoren zijn gevestigd in Londen, New York, Portland, Sydney, Hong Kong en Shanghai. Eerder dit jaar werd het door de Financial Times uitgeroepen tot een van Europa’s snelst groeiende bedrijven. Dat komt volgens de recent benoemde ceo Guy Wieynk vooral door de ‘toegenomen vraag van klanten naar flexibele, independent bureaus die vrij zijn van belangen van aandeelhouders’.

Kris Smith, de managing director van AnalogFolk Amsterdam, noemt het bureau de perfect match is voor progressieve merken. De keuze voor Amsterdam heeft daarmee te maken: ‘Amsterdam is een stad die tot de creatieve wereldklasse behoort, met een ontzettend groot aanbod aan creatief toptalent.’

Opvallend werk

Opvallend recent werk van AnaloFolk is onder andere Stop At Nothing, ‘s werelds eerste merkovername van TikTok, waarbij Nike-atleten en TikTok-influencers gekoppeld werden om de perceptie van sportvrouwen in Italië te veranderen, zie de video onder. Ook de rebranding van Johnnie Walker’s beroemde Scotch Whisky springt in het oog. Daarvoor werd een nieuwe visual identity ontwikkeld.

Het nieuwe kantoor is gevestigd in het centrum van Amsterdam aan de Nieuwezijdse Voorburgwal.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie