Topmannen digitale bureaus zijn even weer schooljongens die vinden dat de ander afkijkt

Licht venijn op LinkedIn tussen Victor Knaap (MediaMonks) en Ron Vrijmoet (Accenture Interactive NL) over wie nu wie nadoet.

‘Tapen’ wordt het tegenwoordig op het schoolplein genoemd, het na-apen van een ander. Heb je in al je uniciteit net dit of dat truitje gekocht, zus of zo grapje verteld, blijkt een taper ermee aan de haal te gaan. Zonder credits voor de originele bedenker. Dat maakt al-tijd emoties los.

Bij grote mensen is het niet anders, blijkt maar weer uit een interview in Business Insider en een kleine maar veelzeggende reactie daarop op LinkedIn.

Ron Vrijmoet werd door het zakenmedium geïnterviewd, hij is oprichter van het digitale bureau Mobgen dat later op is gegaan in Accenture Digital Amsterdam. Vrijmoet heeft daar nu de leiding over. Een van de thema’s  in het gesprek is de opkomst van consultants als Accenture op het terrein van klassieke reclamebureaus.

Niet geadviseerd

Het is niet iets wat een PR-adviseur direct zou aanraden, maar Vrijmoet gaat in het gesprek in op een concurrent persoonlijk, Martin Sorrell, de voormalige topman van mediagigant WPP. Die bouwt aan een netwerk van digitale bureaus en is daarvoor onder meer in zee gegaan met Nederlandse partijen als het succesvolle MediaMonks.

Vrijmoet ziet dit als een compliment voor ‘zijn’ Accenture Interactive.

‘Sorrell heeft met zijn nieuwe bureau S4 Capital heel goed gekeken naar wat Accenture Interactive de afgelopen tien jaar heeft gedaan’ zegt Vrijmoet. Om daarna te sneren: ‘In zijn tijd bij WPP, dat vooral dreef op klassieke ‘mediapower’, vond Sorrell technologie eigenlijk niet relevant. Maar nu gaat hij met S4 precies die kant op. Met een bedrijf dat draait om data en digitale ervaringen.’

Knaap geraakt

Vrijmoet gaat met de scalp rond en plaatst zijn stukje op LinkedIn met een dankje aan Business Insider, dat zijn uitspraak heeft gepromoveerd tot kop van het stuk: ‘Reclametycoon Martin Sorrell? ‘Die heeft heel goed gekeken naar wat Accenture Interactive de afgelopen 10 jaar heeft gedaan’.

Blijkbaar schiet dit in het verkeerde keelgat van Victor Knaap, de ceo van Mediamonks en een van de executive directors van S4 Capital. Hij bedankt voor het delen, maar wil wel even dat duidelijk wordt wie naar wie heeft gekeken:

'Thanks @Ron Vrijmoet Wat ik me nog heel goed kan herinneren is dat Accenture heel goed naar MediaMonks heeft gekeken in 2018...'

Knipoog

Het bericht van Knaap wordt gedeeld door MediaMonks-coo Wesley Haar, met de toevoeging van een volger dat 'iedereen naar MediaMonks keek'.

Vrijmoet reageert met een knipoog: '... en ook daar heeft Sorrell ons gevolgd ;-)'

Accenture versus Mediamonks

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Eva van Pelt
Bedankt. En weer door...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie