Viral van de week: Google - The Duke and Duchess of Cambridge

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Dat YouTube nog steeds een machtig mediaplatform is, blijkt ook deze week maar weer. Zelfs de Britse royalty heeft er aan toegegeven en zijn afgelopen woensdag een eigen kanaal begonnen. Al eerder waren Prins William en zijn vrouw Kate Middleton actief op Instagram en Twitter, maar wat kunnen we van deze content verwachten?

‘Welcome to our official YouTube Channel!’
Dat is de titel van hun allereerste video. Het duurt een korte 25 seconden en dient als een heuse introductievideo. De hertog en hertogin van Cambridge spreken de kijkers eerst direct aan en een compilatie van staatsbezoeken en uitstapjes volgt. Geen statisch verhaal, maar een vrolijk praatje met leuke onderonsjes.

Britse media
Door het opstarten van een eigen YouTube kanaal creëren William en Kate als het ware hun eigen medium. Dat de band tussen de Royal Family en de Britse media sterk is, bleek opnieuw in het spraakmakende interview van Oprah met Meghan en Harry. Hoewel dat niet snel zal veranderen, kunnen de hertog en hertogin van Cambridge met dit kanaal zelf bepalen wat en op welke manier ze iets naar buiten brengen. 

Iedereen kan reageren onder de video’s, wat al snel hilarische reacties en verwachtingen teweeg brengt.
 

Advertentie
advertisement

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie