Fusie met Dare.Win brengt MediaMonks naar Frankrijk

Martin Sorrell: 'Merken nemen marketinguitgaven terug van advertentieholdings en digitale specialisten zoals wij bloeien op.'

Het hoofdkantoor van MediaMonks in Hilversum.

MediaMonks, onderdeel van Martin Sorrell's reclame-imperium S4 Capital, gaat fuseren met Dare.Win, een bekroonde digitale advertentie- en marketingdienst uit Parijs. De fusie breidt de geografische aanwezigheid van MediaMonks uit naar Frankrijk, de op twee na grootste advertentiemarkt van Europa.

Dare.Win werd in 2011 opgericht door Wale Gbadamosi-Oyekanmi en is sindsdien uitgegroeid tot een van Frankrijks meest innovatieve digitale creatieve bureaus. Met een hybride bedrijfsmodel dat creativiteit, productie en advies omvat, heeft Dare.Win meer dan 80 mensen in dienst en kan Netflix, Nike, Google, Française des Jeux, PlayStation en Warner tot zijn klanten rekenen.

Sorrell: 'We zijn verheugd Wale en zijn collega's te verwelkomen bij S4 Capital. Frankrijk is een zeer belangrijke markt, met 31 multinationals in de Fortune 500. De reclame-industrie daar wordt van oudsher gedomineerd door twee machtige Franse holdings, maar Dare.Win is een nieuw soort agentschap dat dat model kan verstoren.'

Knaap
MediaMonks-ceo Victor Knaap: 'Voor de hand liggende keuze om Franse markt te betreden.'

'Met gedeelde klanten, een gedeeld flexibel bedrijfsmodel en een gedeelde ambitie om de markt te verstoren, was Dare.Win een voor de hand liggende keuze voor ons om de Franse markt te betreden', zegt Victor Knaap, ceo van MediaMonks.

Wale Gbadamosi-Oyekanmi, CEO en oprichter van Dare.Win: 'We bewonderen al lang de innovatieve producties en successen van MediaMonks over de hele wereld. Deze fusie is een geweldige kans voor ons om nog meer werk te leveren waarmee onze klanten hun zakelijke doelen op een betere, snellere en meer datagestuurde manier kunnen bereiken.'

Sorrel
Martin Sorrel: ''We bevinden we ons in een digitale sweet spot.'

Winst S4 Capital

S4 Capital werd in 2018 opgericht door de Britse reclame-icoon Martin Sorrell, kort nadat beschuldigingen van wangedrag leidden tot zijn abrupte vertrek uit WPP, de advertentiegroep die hij drie decennia eerder had opgericht. Het bedrijf rapporteerde onlangs zijn eerste winst sinds de oprichting twee jaar geleden.

Sorrell zei tegen de Financial Times dat de pandemie ertoe had geleid dat bedrijven zich terugtrokken op traditionele advertenties in print en televisie, maar dat digitale marketing, waarin S4 Capital gespecialiseerd is, goed stand hield. Hij voegde daaraan toe dat S4 de afgelopen maanden druk bezig is geweest met het helpen van merken om geannuleerde evenementen om te zetten in virtuele shows en dat het samen met de National Basketball Association had gewerkt om games live te streamen. 'We bevinden we ons in een digitale sweet spot. Merken nemen marketinguitgaven terug van advertentieholdings en digitale specialisten zoals wij bloeien op.'

Lees ook: MediaMonks opent kantoor in Nederland voor mediaconsultancy MightyHive

Lees ook: MediaMonks krijgt toegang tot Hollywood met samenwerking CAA

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie