Haris Trnjanin nieuwe ‘talentcoach’ van TBWA\Neboko

Volgens het bureau wordt in de reclameindustrie te weinig divers talent bereikt. Trnjanin moet hier verandering in brengen.

Reclamebureau TBWA\Neboko heeft Haris Trnjanin aangesteld als zijn nieuwe talentcoach. Hij gaat zich focussen op het aantrekken van nieuw talent en het onderzoeken en agenderen van thema's rondom diversiteit en inclusie binnen het Amsterdamse bureau.

Trnjanin is sinds 2007 actief als talentcoach en jongerenwerker, onder meer in Hengelo en Almelo. Als muzikant stelde hij jongeren in staat hun talent te gebruiken 'om kansen voor zichzelf te creëren'. Dit deed hij onder meer vanuit Studio 15, een muziekplatform voor jongeren.

Trnjanin's passie voor muziek begon al op jonge leeftijd. Hij komt oorspronkelijk uit Bosnië, is geboren in Kroatië en vluchtte met zijn naar familie naar Nederland toen hij twee jaar was. Hij zegt: 'Begin jaren '90 was de oorlog in Joegoslavië op zijn hoogtepunt en we konden het geweld ontvluchten. Vervolgens hebben we drie jaar in een asielzoekerscentrum gewoond.'

Brug naar talent

Het talent van Trjanin is niet onopgemerkt gebleven. Darre van Dijk, chief creative officer van TBWA\Neboko, kent hem al langer en heeft zijn ontwikkeling als muzikant en talent coach op de voet gevolgd. Van Dijk: 'In de reclame hebben we mogelijkheid om mensen met diverse skills van over de hele wereld aan te trekken, echter wordt er nog zóveel talent niet bereikt. Verschillende factoren kunnen hiervan de oorzaak zijn, denk aan gebrek aan opleiding, connecties of simpelweg de directe omgeving. Haris kan met zijn hulp en expertise de brug naar deze verborgen talenten slaan.'

Advertentie
advertisement
Advertentie