Herc treedt toe tot Ace

De Ace-groep wil zich met Herc binnen de gelederen toeleggen op het domein van advertising & brand culture.

Herc treedt toe tot Ace

Herc treedt toe tot Ace, de groep waartoe Born05, Blauw Gras, Glasnost en Fitzgerald ook behoren. Met de overname van Herc wil Ace zich nu ook toeleggen op het domein van advertising & brand culture. Ace, met hubs in Amsterdam en Utrecht, telt nu meer dan 180 medewerkers.

Rogier IJzermans, ceo van Ace, zegt dat hij Herc altijd al beschouwde als één van de parels binnen de Nederlandse advertising branche. ‘De oprichters Emilio de Haan en Rogier de Bruin hebben een geweldig bureau neergezet, met dito reputatie, door altijd zeer kwalitatief en vooruitstrevend werk te maken. Waarbij ze merken bouwen en richting geven vanuit de cultuur en de lifestyle van de doelgroep waar het merk relevant wil zijn, daar geloven wij in.’

'We willen opschalen'

De Bruin, co-founder van Herc geeft aan dat een breder publiek klaar is voor de Herc-benadering: ‘Toen we Herc begonnen wilden we in eerste instantie zo zuiver mogelijk onze visie op merken en communicatie toepassen. Dat lukte veel sneller dan we durfden te dromen, voor merken als: G-Star, YoungCapital en Tony’s Chocolonely. Een nieuwe generatie marketeers en consumenten komt aan het stuur te zitten. Dat betekent dat wij willen opschalen. Om onze visie verder uit te bouwen en om te blijven innoveren.’

'Kloof kleiner maken'

De Haan, co-founder van Herc voegt daaraan toe: ‘Groeien kun je zelf stapje voor stapje doen, of je wordt onderdeel van een grotere beweging waarin je gelooft. Die beweging hebben we gevonden, in Ace. Een partner die ons alle ruimte geeft om door te bouwen en zowel inhoudelijk als cultureel complementair is aan ons bureau. Onze droom is dat we met Herc en Ace samen de kloof tussen de corporate wereld van merken en de moderne samenleving kleiner maken. We willen ons vak weer sexy maken, inclusiever, moderner en vol bravoure.’

Gedeeld ondernemerschap

Ace geeft aan alle alle aandelen van Herc over te nemen, waarbij de twee oprichters zich terug inkopen binnen de groep. IJzermans: ‘Dit unieke model is ontwikkeld vanuit de visie om creatief ondernemerschap te voeden, in plaats van af te kopen. We geloven niet in earn-outs en lock-ups. We willen juist samen doorgroeien, van elkaar leren. En dan is het prikkelen en behouden van ondernemerschap binnen onze groep cruciaal.’ 

Lees ook:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie