Het Rode Kruis kiest XXS Amsterdam als lead agency

Er was een strategische pitch voor het account.

Rode Kruis website

Het Rode Kruis Nederland heeft XXS Amsterdam - A Candid Company - uitgekozen als lead agency. Aan de keuze ging een strategische pitch vooraf. Het Rode Kruis heeft XXS gevraagd de merkpositionering aan te scherpen en een overall merkconcept te ontwikkelen. Dit concept dient als uitgangspunt voor een paraplucampagne voor het Rode Kruis en is sturend voor alle communicatiecampagnes die er vanuit het Rode Kruis gevoerd zullen gaan worden.

Naast fondsenwerving, gaat het onder andere om B2B, EHBO en de werving van vrijwilligers. Het eerste werk is in september te zien.

Advertentie
advertisement

Saskia Divendal, manager marketing & communicatie Het Rode Kruis: 'In onze oriëntatie naar een strategisch, creatief bureau hebben we niet alleen gekeken naar de creatieve successen van bureaus of naar spraakmakende campagnes. Natuurlijk moet het werk goed zijn, maar nog belangrijker vonden wij om sámen met een bureau te ontdekken hoe we het Rode Kruis steviger kunnen positioneren en de richting te bepalen voor echt langere tijd. Bij XXS merkten we veel enthousiasme, een enorme intrinsieke motivatie én een visie op het merk die heel goed voelden.'

Piet Hein Smit – founder en MD van XXS Amsterdam spreekt van 
een uitzonderlijk pitchproces. 'Heel verfrissend dat het niet alleen om de oplossing draaide maar om de werkwijze en mentaliteit van het bureau. XXS-ers hebben hier een wezenlijke bijdrage aan geleverd door zich openlijk en vanuit het hart uit te spreken waarom ze persoonlijk graag voor het Rode Kruis willen werken.'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie