Initiative bovenaan lijst new business 2020 in Nederland

Bureau staat ook eerste in Recma-ranking.

Initiative (Mediabrands) leidt de new business-lijst van Nederlandse mediabureaus in 2020. Dat blijkt uit een rapport dat COMvergence recent publiceerde. COMvergence is een onafhankelijk internationaal onderzoeksadviesbureau dat analyse- en benchmarkstudies levert van reclame- en mediabureaus van de grote netwerken.

Advertentie
advertisement

Met een bedrag van 63 miljoen dollar - inclusief retentie - staat Initiative ruim bovenaan, voor Zigt (52 miljoen), Havas Media en Wavemaker (GroupM) (beiden 29 miljoen) en M2Media (27 miljoen). Ook blijkt dat Mindshare (GroupM) het afgelopen jaar op -31 miljoen uitkomt en daarmee onderaan de lijst staat.

Abovo Media ontbreekt in de lijst.

COMvergence kijkt in tegenstelling tot onderzoeksinstituut Recma ook meer naar de digitale bestedingen. In de Recma-lijst staat Initiative al enige tijd bovenaan als meest succesvolle mediabureau in Nederland, met een groei van bijna 50 procent over drie jaar.

Comvergence

Plaats als eerste een reactie

Advertentie