Premium

KFC verruilt Cloudfactory voor Truus, OMG wint pitch Philips

Welk bureau werkt voor welke klant, welk merk wisselt van bureau en wie wint welke pitch? We praten je bij over het laatste accountnieuws.

KFC kiest Truus als 'lead agency'

KFC verruilt Cloudfactory voor Truus

Truus is het nieuwe vaste bureau van fastfoodketen KFC in Nederland. Het reclamebureau werkte al langer voor de social campagnes van KFC, maar krijgt nu het heft volledig in handen om het merk verder vorm te geven. Als 'lead agency' gaat Truus aan de slag met het strategisch advies en de positionering voor de kiprestaurantketen.

De samenwerking met Cloudfactory, dat het KFC-account in 2019 na een pitch won, is hiermee stopgezet. Aan de keuze voor Truus ging geen pitch vooraf, aldus het bureau zelf.

KFC, voluit Kentucky Fried Chicken, telt 88 vestigingen in Nederland. Truus werkt naast KFC voor merken als Netflix, Sixt en Philips.

Philips van Carat naar OMG na pitch

Omnicom Media Group (OMG) is benoemd als het nieuwe wereldwijde mediabureau van Philips Domestic Appliances, de divisie van huishoudelijke apparaten van het elektronicabedrijf.

Een pitch van vier rondes, begeleid door pitchconsultant Flock, ging aan deze keuze vooraf. De pitch omvatte onder meer een chemistry session en real-life case, aldus Philips. Het elektronicabedrijf werkte hiervoor in Nederland met mediabureau Carat (onderdeel van Dentsu), deze samenwerking is nu stopgezet.

OMG heeft voor Philips een nieuw 'bureaumodel' ontworpen dat de consument centraal moet stellen. Trix van der Vleuten (head of global brands): 'De consument wil een volledige ervaring, hij of zij maakt geen verschil tussen de boodschap en het medium. Dit bureaumodel stelt ons in staat om datarijke inzichten op schaal en in realtime te vergaren, zodat we vernieuwend kunnen blijven in de markt.'

De samenwerking start officieel per 1 april 2023. Omnicom Media Group, de mediadivisie van reclameconcern Omnicom, omvat in Nederland de mediabureaus OMD, PHD en Hearst & Science.

Het hoofdkantoor van Philips Domestic Appliances is gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf heeft vestigingen in ruim honderd landen wereldwijd.

Hans Anders kiest Vengean

Opticienketen Hans Anders, onderdeel van Nexeye, heeft gekozen voor Vengean als zijn nieuwe bureau. Vengean werkte al langer met Nexeye samen. Vengean, in 2021 opgericht door onder andere Andy Mosmans, gaat aan de slag met de '360 graden branding en communicatie' van het brillenbedrijf.

Hans Anders werkte in het verleden samen met N=5 en meest recent, bureau Ara uit Rotterdam; Vengean is nu het nieuwe, vaste bureau van de opticienketen. Er ging geen pitch aan deze keuze vooraf. Hans Anders heeft ruim vierhonderd winkels in Nederland en België.

Calamity Jane wint pitch Hunkemöller

Calamity Jane, dat zichzelf typeert als 'vrouwenbureau', is na een pitch aan de slag voor lingeriewinkelketen Hunkemöller. Het eerste wapenfeit is een 'flitsbezorgservice'-activatie tijdens Valentijnsdag. Het is de bedoeling dat Calamity Jane in de toekomst meerdere activaties voor het bedrijf ontwikkelt.

Aan de betreffende pitch deden twee andere bureaus mee. De samenwerking tussen Hunkemöller en pr-bureau Mooi blijft bestaan.

C&A kiest Mediaplus voor Europese media-account

Na een pitch op Europees niveau, waarin vijf spelers streden om het media-account (mediastrategie, planning en inkoop), koos C&A voor Mediaplus, de bureaugroep met onder meer een vestiging in de Houthavens in Amsterdam.

De opdracht voor het winnende bureau luidt: ‘Maak van C&A het meest mensgerichte modemerk van Europa’. Hier meer.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie