Premium

Kumpany, BetterMatter, TIG Sports, Crewfood en Eventmakers komen samen in bureaugroep GoodFellows

De bureaunamen blijven intact. Niels Markensteijn, Norbert Chevalier en Jan Paul de Wildt worden partner van de groep.

De directie van GoodFellows, met v.l.n.r. Jan Paul de Wildt, Norbert Chevalier en Niels Markensteijn

Kumpany, BetterMatter, TIG Sports, Eventmakers en Crewfood lanceren GoodFellows, een bureaunetwerk gespecialiseerd in live-ervaring en de daaraan verbonden marketingcommunicatie-diensten. De initiatiefnemers Jan Paul de Wildt (Kumpany en BetterMatter), Niels Markensteijn (TIG Sports) en Norbert Chevalier (TIG Sports) vormen als partners de directie van de groep.

250 events per jaar

GoodFellows telt bij de lancering in totaal 85 fulltime werknemers. De vijf bureaus verzorgen samen zo'n 250 events, campagnes en activaties per jaar. De bureaus behouden ieder hun eigen directie en autonomie. De Wildt heeft zijn aandelen in Kumpany en BetterMatter verkocht en geconverteerd in aandelen van GoodFellows. 'Niels, Norbert en ik besturen de directie op basis van gelijkwaardigheid met z'n drieën', vult hij aan. GoodFellows wil verder geen zakelijke details openbaar maken.

GoodFellows heeft de ambitie uit te groeien tot 'koploper in live-ervaring' in de Nederlandse markt. De Wildt: 'Het toevoegen van nieuwe bureaus en substantiële omzetgroei is onderdeel van de strategie.'

De genoemde bureaus zijn mede-organisator van bekende internationale evenementen in de hoek van sport, entertainment en cultuur, zoals KLM Open (golf), EK's en WK's Voetbal, Dutch Grand Prix, Lowlands en concepten als Huis van Oranje en Olympic Festival. Klanten waarvoor activaties worden ontwikkeld zijn onder meer NS, Nespresso, Holland Casino en VodafoneZiggo.

Veranderende live-wereld

De Wildt stelt dat de behoefte aan live-contact voor zowel events als merken steeds groter wordt. 'De lat ligt voor merken steeds hoger om zich op innovatieve wijze te verbinden met hun doelgroepen. On- en offline versmelten steeds meer, maar échte verbinding tussen mensen, merken en hun gedeelde passies ontstaat in onze ogen het best in die veranderende live-wereld.'

Niels Markensteijn licht toe dat 'de Fellows' blijven opereren als zelfstandige bureaus met hun eigen labels, klanten en management. Door samen te werken moet het makkelijker worden om klanten 'een breder dienstenpakket' te kunnen leveren, zegt hij. 'Ook zorgt de bundeling voor meer efficientie, ontzorging, een groter netwerk en meer slagkracht om grotere en diverse projecten aan te nemen. We kunnen nu doen waar we goed in zijn: mensen verbinden door de beste live-concepten te ontwikkelen.'

TIG Sports is een 'multi-sportbedrijf en actief binnen onder meer beachvolleybal, hockey, roeien en Formule1. Kumpany is gespecialiseerd in live activaties en interactieve campagnes voor merken in het eventdomein. BetterMatter is het videobureau van Kumpany. Crewfood is een crewcateraar voor festivals en sport-events. EventMakers is een bureau voor vrijwilligers in sport-events.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie