Premium

LG Benelux kiest na pitch voor Act Agency, samenwerking met Roorda gestopt

Winst voor nieuwe bureaucombinatie van Epidemie en Qontent Matters onder de naam Act Agency. De eerste pitch waaraan ze deelnamen. 

Act Agency aan de slag voor LG Benelux

Elektronicaconcern LG Benelux heeft na een uitgebreide bureaupitch gekozen voor Act Agency, de nieuwe bureaucombinatie van Epidemie en Qontent Matters. Het is de eerste pitch waaraan de bureaus samen deelnamen. 

De pitch speelde in november en december vorig jaar. De andere bureaus die deelnamen zijn TBWA\Neboko, 180 Amsterdam (tegenwoordig DDB Amsterdam) en Fitzroy, melden ingewijden. Er was geen externe pitchconsultant bij de pitch betrokken. Er werd in eerste instantie met reclamebureau Epidemie gesproken, dat eind vorig jaar nog niet gefuseerd was met Qontent Matters. In een later stadium haakte het contentbureau aan bij de pitch.

LG werkte sinds 2018 samen met reclamebureau Roorda, het is niet duidelijk waarom deze samenwerking is stopgezet.

Act Agency gaat aan de slag met de marketingactiviteiten voor LG in de Benelux en is daarmee de lead agency van het bedrijf. LG meldt dat de keuze op Act viel na een 'chemistry meeting en creatieve briefing'. In de aanpak van Act kwam 'zowel advertising als content en enthousiasme samen', aldus LG.

Groot compliment

Kiki Maaskant, managing director bij Act Agency: 'Wij bieden als een van de weinige, onafhankelijke bureaus van Nederland, een model voor advertising en content samen. In plaats van dat adverteerders een mix van bureaus moeten zoeken om een geïntegreerde campagne te ontwikkelen, vinden ze bij ons alles onder één dak. Dat een groot merk als LG inziet, dat door de ervaring van een reclamebureau te mixen met de mentaliteit van een contentbureau leidt tot een effectief merkverhaal, is voor ons een groot compliment.'

Het eerste werk van de hand van Act Agency voor LG moet komende zomer het daglicht zien. 

Act Agency staat voor Advertising and Content Together. In het kantoor in de Amsterdamse Houthavens werken zo'n 25 mensen op accounts als T-Mobile, Lassie en Babyliss. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie