Lidl's lentecampagne: betaalbare luxe voor iedereen

De propositie van het Delicieux-assortiment is volgens de discounter actueler dan ooit.

In de nieuwe campagne van Lidl staat het Delicieux-asortiment, ofwel 'betaalbare luxe', centraal, bestaande uit 350 producten, denk aan stol, gourmetvlees en eieren.

Delicieux is luxe voor iedereen, legt Jorieke de Vries, head of marketing van Lidl, uit. 'Dat is nog altijd actueel, helemaal in deze tijd waarin alles om ons heen duurder wordt. Met Delicieux kan iedereen genieten van luxe paasdagen, ongedacht de dikte van je portemonnee.'

De paasgedachte blijft dus ongewijzigd, nieuw is de campagne rondom Delicieux, waarbij Lidl zelf spreekt van een hoogwaardige uitstraling. De campagne bestaat uit een tv-commercial, lentebrochure, 40 paasrecepten en printadvertenties en wordt verder uitgerold in out of home, radio en online. De Vries raadt ook aan 'de socials' van Lidl in de gaten te houden. 'We hebben een boel verrassingen in petto, waaronder de veiling van merchandised NFT eieren...'

Steenkolen-Engels

In de tv-commercial, ontwikkeld door Joe Public, speelt Barry Stevens nieuwkomer John in de Lidl-flat. Dit leidt tot hilarische taferelen, aldus Lidl, want buurman Teun's Engels is niet zo best. Dat wil zeggen: hij komt niet verder dan steenkolen-Engels. 'You fell with your nose in the butter’ - een tikje flauw ook wel.

De Vries: 'Oók nieuw dit jaar zijn de tag-ons. Geen opsomming van producten, maar een humoristisch vervolg op de hoofdspot. Ze dienen tegelijkertijd als leuke content voor onze online en social media-kanalen.' Oordeel zelf:

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie