Premium

Merel Hoogendorp verruilt N=5 voor DDB

DDB Amsterdam heeft het team uitgebreid met in totaal vijf vrouwen. Het bureau maakt dit bewust op International Women's Day bekend. 

V.l.n.r.: Merel Hoogendorp, Eveline de Groot, Luke Boots (op scherm), Kiki Knoops, Yascha Puts

DDB Amsterdam heeft het team versterkt met vijf nieuwe werknemers. Merel Hoogendorp is gestart als business director en head of account. Zij neemt in die hoedanigheid een aantal klanten, waaronder Ikea, over van Danny van de Wetering, die in januari naar Natwerk vertrok. Managing director Barbara Bijlard vervulde tot de komst van Hoogendorp de rol van head of account binnen het bureau. 

Hoogendorp komt over van N=5, waar ze maar liefst dertien jaar werkte, meest recent als client service director en head of account. Wie haar functie bij N=5 overneemt, is niet bekend. 

Ook zijn Luke Boots en Eveline de Groot als resp. account manager en account director gestart bij DDB. Verder zijn de jonge creatieven Kiki Knoops en Yascha Puts bij het Amsterdamse bureau gestart. Zij werkten eerder als stagiairs bij DDB en 'verdienen nu een vaste plek op de creatieve vloer', aldus het bureau. 'We hebben in DDB een warm bad en creatief nest gevonden. Het is geen one trick pony-bureau, we krijgen hier echt de vrijheid om ons te ontwikkelen', zegt het duo. 

De nieuwe aanstellingen zijn deels vervanging, deels uitbreiding van het team, zegt Barbara Bijlard desgevraagd. Het volledige DDB-team telt nu 85 mensen, waarvan 25 bij DDB Retail. 

Vrouwen

Niet geheel toevallig maakt DDB het nieuws rond de aanstelling van de vijf vrouwen vandaag bekend, op International Women's Day. Bijlard: 'Dit leek ons een mooi moment. Want helaas leven we nog steeds in een wereld waar vrouwen niet dezelfde kansen en rechten als mannen hebben. Iedereen binnen ons bureau moet zich vrij kunnen voelen om zichzelf te uiten, persoonlijk en creatief. Phyllis Robinson, de eerste vrouwelijke copy chief van DDB, heeft hierover in 1959 een speech (zie onder, red.) geschreven, die nog altijd relevant is.' 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie