Premium

Na Big Shots sluit ook Mix de deuren

'De afgelopen jaren hebben we meer verloren dan gewonnen. Pitches, geld, collega's en ook onszelf', aldus medeoprichter Mark Schoones.

Ashwin Murli (l) en Mark Schoones, de oprichters van Mix in 2021.

Creatief bureau Mix, onderdeel van bureaugroep Makerstreet, stopt per 1 december zijn activiteiten. Dat heeft medeoprichter Mark Schoones op LinkedIn bekendgemaakt.

Schoones richtte het bureau in januari 2021 samen met Ashwin Murli op. Het duo kwam destijds over van Wayne Parker Kent. Mix was sinds eind vorig jaar onderdeel van Makerstreet. Niet veel later kondigde Mix samen met videobureau Big Shots (ook onderdeel van Makerstreet) nog een 'gezamenlijke campagnepropositie' aan, maar die blijkt geen lang leven beschoren.

Nog geen week geleden werd bekend dat ook Big Shots ermee is gestopt. Makerstreet telt hiermee op dit moment zestien bureaus.

Op LinkedIn deelt Schoones zijn verhaal. 'De afgelopen drie jaar hebben we meer verloren dan gewonnen. Pitches, geld, collega's en -in alle eerlijkheid- ook onszelf. Met name het laatste jaar hadden we het moeilijk, zowel op privé als zakelijk vlak. We werden met de week ongelukkiger. Ik heb met geweldige mensen gewerkt tijdens deze 'bumpy road', daarvoor ben ik dankbaar.'

Op verdere vragen van Adformatie wilde Schoones niet ingaan. 'Het was een moeilijk jaar, laten we het daarop houden.'

Over het sluiten van Big Shots zei Roderick Martens, managing partner van Makerstreet, vorige week: 'Er stond de afgelopen jaren flinke druk op de omzet, er is concurrentie van andere videobureaus - tegelijkertijd kwamen er steeds minder aanvragen voor videoproductie binnen. Het werd lastig om de breedte aan specialisten die we voor videoproductie nodig hadden continu aan het werk te houden. Het werd een te arbeidsintensief proces.'

Het ziet ernaar uit dat er ook op creatief vlak te weinig aanvragen binnenkwamen. Het besluit om te stoppen is door Mix en Makerstreet samen gemaakt, zegt Martens desgevraagd. Er werkten bij Mix zeven mensen, het is niet duidelijk wat er met hen gaat gebeuren.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie