Oma's Soep is jarig en lanceert 'lachwekkende' campagne

Online videocampagne heeft volgens bureau Wolfstreet ‘aanstekelijk effect’ en moet eenzaamheid onder ouderen tegengaan.

Oma's Soep, naar eigen zeggen Nederlands' bekendste merk voor verse soepen naar recept van oma, bestaat vijf jaar - en dat is een reden voor een nieuwe campagne, waarin bovendien nieuwe internationale gerechten (Thaise curry, Indiase curry, rendang en ‘stoofpotje’) worden geïntroduceerd. De campagne is ontwikkeld door het Amsterdamse bureau Wolfstreet en wordt uitgerold in vier korte online video’s (zie onder).

Stichting Oma's Soep organiseert sinds 2017 zogenoemde kookdagen waar 'jong en oud samen koken' en er zijn Soep-aan-huis-dagen, waarbij vrijwilligers maaltijden langsbrengen bij eenzame ouderen en een praatje maken. Met de opbrengst van de soepen worden wekelijks sociale activiteiten georganiseerd om het steeds grotere probleem van eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. Van de winst wordt tenminste 50% ingezet om de sociale activiteiten van de stichting te financieren, aldus Oma’s Soep. De nieuwe gerechten zijn vanaf vandaag verkrijgbaar bij ruim 700 vestigingen van Albert Heijn.

Iedereen aan het lachen

Martijn Canters, mede-eigenaar van Oma's Soep, zegt: 'De ouderen leven echt op van onze initiatieven, en daar doen we het voor. Onderschat nooit de waarde van iets doen voor een ander.'

Jort Wildschut, creative director bij Wolfstreet, vult aan: 'We wilden de bijzondere interactie tussen de vrijwilligers en ouderen vastleggen. Met deze campagne laat Oma's Soep zichzelf als het beste recept tegen eenzaamheid zien. Ons doel is om heel Nederland aan het lachen te krijgen - en zodoende aan Oma's Soep te krijgen. Wat staat haaks op eenzaamheid? Humor. In de video’s zie je daarom de ouderen en vrijwilligers veel lachen – en dat heeft een aanstekelijk effect.'

Bekijk de videoserie hieronder:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie