Organisatie Unmute Us bracht 70.000 mensen op de been

De protestmars is opgezet door Apenkooi Events en andere grote festivalorganisatoren. De campagne is ontwikkeld door Boomerang Agency.

Fotografie: Kirsten van Santen

Ruim 70.000 mensen liepen zaterdag mee met de protestmars ‘Unmute Us’ in zes grote steden, uit onvrede met het kabinetsbesluit over de festivalzomer. De protestmars is opgezet door Apenkooi Events in samenwerking  met andere grote festivalorganisatoren. De campagne is ontwikkeld door Boomerang Agency. Boomerang bedacht de campagnenaam en het creatieve concept van Unmute Us. Het bureau heeft dit belangeloos gedaan omdat het de festivalbranche graag een hart onder de riem steekt.

Het belangrijkste doel van Unmute Us is om te  zorgen de festivalbranche vanaf 1 september weer op volledige capaciteit mag gaan draaien. Grote artiesten zoals Armin van Buuren, Joris Voorn en Michel de Hey werkten mee aan de campagne en riepen hun volgers op om mee te lopen tijdens de mars. Ook schrijver Kluun liet zijn stem horen en vroeg zijn volgers de stilte te verbreken. 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie