Oxxio neemt afscheid van Dept en kiest voor Truus na pitch

De energieleverancier werkte drie jaar met Dept samen. Het eerste werk van Truus moet nog dit jaar uitkomen.

Campagnebeeld van Oxxio

Truus is het nieuwe reclamebureau van energieleverancier Oxxio. Een pitch, begeleid door Ivonne Boumeester van 3MO, ging aan deze keuze vooraf.

De pitch liep van april tot juni dit jaar. De centrale vraag in de pitch was het 'bouwen van een 360-campagne voor Oxxio als challenger in de energiemarkt'.

Truus wordt verantwoordelijk voor de communicatiecampagnes en de merkpositionering van Oxxio. Het eerste werk van de hand van het Amsterdamse reclamebureau moet in het laatste kwartaal van dit jaar zichtbaar zijn.

Ander geluid

Oxxio neemt hiermee afscheid van digitaal bureau Dept, waarmee de leverancier de afgelopen ruim drie jaar samenwerkte. Thomas van Slooten, head of account Dept: 'We hebben met veel plezier aan de rebranding van Oxxio gewerkt. Hiermee is het merk klaar om samen met Truus een ander geluid in de energiemarkt te laten horen.'

Claudia Schoonakker, marcom-specialist Oxxio: 'Met Dept hebben we een mooie basis neergelegd, nu is het tijd voor de volgende stap. Truus is impactvol, een tikkeltje rebels en altijd positief. Samen gaan we de snel veranderende energiemarkt uitdagen. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, toch?'

Japie Stoppelenburg, oprichter Truus: 'Oxxio is net als wijzelf een challenger, we zijn er klaar voor om samen de markt te veroveren.'

Truus werkt met zo'n 45 mensen voor merken als KFC, Swapfiets en Netflix.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie