Premium

Prosper & Bloom wint pitch Veneta, lanceert eerste campagne

'Van webwinkel naar groot merk. Het is vergelijkbaar met wat Coolblue heeft gedaan.'

Houten jaloezieën van Veneta

Prosper & Bloom is het nieuwe bureau van Veneta, online retailer in raamdecoraties. Het bureau won een pitch die vorig voorjaar plaatsvond. Veneta heeft in eerste instantie met drie bureaus 'koffie gedronken', te weten Dentsu Creative, Resoluut en Prosper & Bloom, waarna de laatste twee bureaus een voorstel hebben gepresenteerd. Prosper & Bloom kwam hierbij als winnaar uit de bus. 

Het is voor het eerst dat Veneta met een creatief bureau samenwerkt, in het verleden ontwikkelde de retailer zijn marketinguitingen zelf. Prosper & Bloom heeft de pitch gewonnen door onder meer de belofte dat het Veneta 'ook intern helpt met groeien in marketing en communicatie'.

Prosper & Bloom en Veneta spreken over de samenwerking als een 'grote professionele slag'. 'Van alleen webwinkel naar een groot merk, inclusief landelijke campagne. Het is vergelijkbaar met wat Coolblue ooit heeft gedaan’, aldus het bureau. 

Prosper & Bloom is vorig jaar mei opgericht door Ronnie Besseling en Maaike Schutten. Zij werkten al langer met elkaar samen; Besseling vanuit Nok Nok Studio en Schutten vanuit haar eigen naam. Ze wonnen in 2022 de pitch van recruiter Formorrow van 'een ander groot bureau', waarna ze besloten samen vanuit Prosper & Bloom verder te gaan.

Feelgoodfilm

'Jouw raam, jouw Veneta', dat is de pay-off van de nieuwe campagne van de online retailer, die op televisie en online wordt uitgerold. Een grotere naamsbekendheid bij een brede doelgroep is het voornaamste doel van de campagne.

Harry van Straten, chief marketing officer van Veneta, omschrijft de campagne als een feelgoodfilm met een randje. 'Herkenbaar met een knipoog'. De campagne is geproduceerd door RubenPaulRuben en de voice-over staat op naam van Jelka van Houten.

Maaike Schutten: 'Tijdens het positioneringstraject zagen we een grote kans om een sympathiek, menselijk voorkeursmerk te worden in een markt waarin iedereen instrumenteel bezig is met prijs en interieur. In de merkcommunicatie claimen we daarom het raam, dat hebben we namelijk allemaal. Of je nu grote ramen hebt of kleine, stadse of landelijke, in een flat woont of een villa: Veneta heeft voor iedereen een oplossing op maat.'

Prosper & Bloom, gevestigd in de Amsterdamse Warmoesstraat, werkt naast Veneta en Formorrow voor merken als Heyu, Essense en PCM.

Credits:
Opdrachtgever: Veneta
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Harry Straten, Wendy Pasop
Bureau: Prosper & Bloom - the Brand Scaling Agency
Strategie, creatie & creative direction: Ronnie Besseling, Maaike Schutten
Account & productie: Anouk Dingelstad
Productiemaatschappij: Rubenpaulruben
Regie: Rubenpaulruben
Producer: Kitty Slagter
Cinematographer: Jim Stuurman 
Muziek: Bram Kniest
Voice-over: Jelka van Houten
Sound studio: Soundsight
Motion graphics: Simon Scheiber - Trim Trab
Fotografie: Mark Blok                  
Mediabureau: Zigt
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie