Premium

Rabobank-pitch tussen 3 bureaus in 'afrondende fase'

Het ziet ernaar uit dat het account naar Dentsu Creative gaat. Vooralsnog is DDB Amsterdam het 'lead agency' van de bank.

Het hoofdkantoor van Rabobank in Utrecht

De bureaupitch van Rabobank, die sinds november vorig jaar loopt, bevindt zich in de afrondende fase. Dat bevestigt een woordvoerder van de bank aan Adformatie

De uitslag moet zeer binnenkort bekend worden. De pitch, die werd begeleid door Peter van Leeuwen van Leone BV, gaat nog tussen Dentsu Creative, Joe Public en DDB Amsterdam. 

Volgens goed ingevoerde bronnen heeft Dentsu Creative de pitch gewonnen. Zowel Dentsu als Rabobank geven aan dit te kunnen 'bevestigen noch ontkennen'. De handtekeningen zijn nog niet gezet, aldus de bank. 

DDB

DDB Amsterdam (voorheen 180 Amsterdam) is sinds 2019 het lead agency van Rabobank. Dit bureau ontwikkelde onder meer de langlopende en grootschalige ClubSupport-campagne voor de bank. Op het gebied van online- en arbeidsmarktcommunicatie werkt Rabobank veel samen met Kaliber Interactive.

Gevraagd naar de reden van de pitch, zegt Rabobank: 'We zoeken naar een geïntegreerde manier om binnen en buiten Nederland verder te bouwen aan een sterk coöperatief merk en ons coöperatieve karakter ook voor nieuwe generaties relevantie, betekenis en kleur te geven.'

Pitch in 2017

In vergelijking met 2017 pakt Rabobank de pitch een stuk bescheidener aan. In dat jaar kwam de bank met een 'open pitch' waar een 'breed scala aan creatieve partijen' aan mee mocht doen. De werkwijze kwam Rabobank toentertijd op flinke kritiek te staan, onder meer van branchevereniging VIA. 

Rabobank is na ING de grootste bank van Nederland. ING werkt sinds 2022 met TBWA\Neboko als vast reclamebureau samen. ABN Amro, de derde bank van het land, koos vorig jaar voor Ace als zijn vaste bureau. Deze bank was -net als Rabobank nu- op zoek naar een bureau dat 'nieuwe generaties' weet te bereiken. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie