Ritter Sport kiest Zigt als mediabureau

Zigt is verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de online en offline campagnes.

Zigt gaat dit jaar aan de slag voor chocolademerk Ritter Sport. Het bureau is hiermee verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning, inkoop en uitvoering van de online en offline campagnes in Nederland. De samenwerking gaat deze week van start met de lancering van de nieuwe campagne.

Veel consumenten kennen Ritter Sport wel, maar hebben nog weinig associaties bij het merk. Dit vormde een mooi blanco canvas om Ritter Sport aan een nieuwe generatie te introduceren, zonder de bestaande doelgroep in de weg te zitten. Het doel van de samenwerking is dan ook om de bekendheid van het merk in Nederland verder uit te bouwen en meer zichtbaarheid te geven.

De campagne begint eind januari en is op tv, online video en de sociale kanalen van Ritter Sport te zien. In deze nieuwe campagne combineert Ritter Sport zijn dna (kleurrijkheid, actieve levensstijl en vierkante vorm) met een consumenteninzicht. Als je mensen vraagt of ze hun chocolade willen delen, dan zullen ze een sociaal wenselijk antwoord geven: ‘Ja, natuurlijk!’. Toch blijkt dat veel mensen chocolade het liefst alleen, soms stiekem, op hun eigen moment eten en het liever niet delen. Er zijn zelfs mensen die hun chocolade verstoppen voor hun anderen.

Ritter Sport omarmt dit inzicht en gebruikt dit in de nieuwe campagne met het thema 'The chocolate square you don’t wanna share’. De strategie, concept en de regie zijn in handen van bureau Truman.

Janny van der Avoort van Ritter Sport: 'We hebben gekozen voor Zigt als mediabureau vanwege de strategische en creatieve kijk op onze campagne. Daarnaast sprak de onafhankelijke en transparante manier van werken ons erg aan.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie