Premium

The Romans Amsterdam gaat PR doen voor Veloretti

Het pr-bureau wordt verantwoordelijk voor het beheren van Veloretti's lopende campagnes en doorlopende pr.

Elektrische fiets van Veloretti

Er is een beter begin denkbaar voor een pr-bureau dat naar buiten treedt met een nieuwe opdrachtgever. ‘Veloretti benoemd The Romans als pr-bureau in Nederland’, staat er in de kop boven het persbericht, waar blijkbaar collectief over de dt-fout is heen gelezen (zie onder).

Er is verbeterpotentieel en de tijd om dat te benutten, zullen we maar zeggen, want Veloretti en The Romans Amsterdam zijn van plan de komende tijd met elkaar op te trekken.

Het pr-bureau dat sinds september in Nederland actief is met een eigen vestiging wordt verantwoordelijk voor het beheren van Veloretti's lopende campagnes en pr-activiteiten, waaronder evenementen, persvoorlichting en influencer-samenwerkingen.

Trouwe achterban

Veloretti is opgericht in 2012 in Amsterdam door Ferry Zonder, die startte met het ontwerpen, produceren en online verkopen van betaalbare stadsfietsen. De rechtstreekse verkoop aan consumenten is een kenmerkend onderdeel van zijn bedrijfsmodel.

Zonder bouwde een stijlvol assortiment van elektrische en klassieke stads- en kinderfietsen op en een trouwe achterban. In de eerste 10 jaar groeide Veloretti uit tot een bedrijf met zo'n 60 medewerkers en een verkoop van 15.000 e-bikes en 20.000 niet aangedreven stadsfietsen.

Twee jaar geleden verkocht Zonder het fietsenmerk aan Pon.Bike, de eigenaar van merken als  Gazelle, Cervélo en Urban Arrow. Pon wil zijn positie op de fietsenmarkt verstevigen, terwijl Veloretti onder de vlag van Pon kansen zag tot Europese groei. Ferry Zonder bleef na de verkoop gewoon aan boord van zijn fietsenmerk. 

Om het bereik van Veloretti in het thuisland te vergroten en zich sterker te positioneren, ging het op zoek naar een vast pr-bureau, waarvoor het uitkwam bij The Romans Amsterdam. Lisa van Boekhout, pr- en communicatiemanager bij Veloretti: ‘Hoewel we al bekend waren met het bekroonde wereldwijde werk van het bureau, is het geweldig om te zien dat ze ook een diepgaande kennis hebben van het lokale medialandschap.’

Margarine en chocola

Volgens Sophie Nicholson, partner bij The Romans Amsterdam, vraagt de opdracht van Veloretti om zowel creativiteit als flexibiliteit. ‘Met daarbij het bezit van een uitstekend netwerk van media en influencers. We zijn blij dat onze aanpak naadloos aansluit bij de verwachtingen.’

The Romans Amsterdam haalt met Veloretti opnieuw een in het oog springend account binnen. Tony's Chocolonely besloot kort na de komst van The Romans naar Amsterdam het pr-bureau in de arm te nemen voor de mondiale communicatie. Vorig maand koos Upfield het bureau als vaste partner voor de pr voor BlueBand.

De kop van het persbericht over de samenwerking van The Romans en Veloretti.
De kop van het persbericht over de samenwerking van The Romans en Veloretti.
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie