Storyboard komt met nieuwe positionering. 'Meer strategische aanpak influencermarketing'

Bureau gaat zich richten op 'daadwerkelijke invloed' en zet onder meer consumentenpanels op.

Influencermarketing bureau Storyboard introduceert een nieuwe merkpositionering met de missie het vakgebied naar een hoger plan te tillen. Het moet strategischer en talenten worden vanaf nu vooraf gevalideerd door consumentenonderzoek. 'Invloed gaat niet meer alleen om alleen bereik of engagement.' Dat zegt ceo Martijn de Kemp.

Storyboard heeft samen met de nieuwe merkpositionering twee nieuwe businessunits opgezet.

Advertentie
advertisement

De Kemp, ook voorzitter van de DDMA commissie influencermarketing. 'Er is de laatste jaren een stereotypering rondom de term influencer ontstaan, waarin wij ons niet altijd herkennen. Likes, followers en duckface selfies maken je nog niet tot een autoriteit. Het creëren van daadwerkelijke invloed, waar de term eigenlijk voor staat, is waar wij ons op richten.'

Consumentenonderzoek

Storyboard voorspelt dat influencermarketing op korte termijn radicaal gaat veranderen. 'Het human billboarding-model op social media is eindig. Adverteerders verwachten een meer strategische aanpak als het gaat om influencer samenwerkingen en een hoger rendement. We gaan met consumentenonderzoek bekijken wat de culturele impact van autoriteiten is binnen specifieke interessegebieden. Ook valideren we in welke mate er sprake is van invloed op business KPI’s als koopintentie. Zo bouwen we een geheel nieuwe dataset die we op termijn ook openstellen voor marketeers.'

Voor adverteerders richt Storyboard een Talent Consultancytak op, om merken te ondersteunen bij het creëren van meer effectieve, lange termijn talent-strategieën. Daarnaast is er een Talent Incubator-programma waarmee talent wordt begeleid op het gebied van nieuwe businessmodellen en ondernemerschap.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie