Swappie wil met pr-bureau En Serio refurbished smartphones bekender maken

De verkoper van refurbished smartphones wil meer naamsbekendheid genereren en meer aandacht voor het hergebruiken van toestellen.

Afbeelding: En Serio

Swappie - een Fins bedrijf dat refurbished smartphones verkoopt - kiest pr-bureau En Serio om in Nederland aan naamsbekendheid te winnen. De samenwerking moet Swappie een bekendere speler maken in de markt van gereviseerde telefoons, waar veel concurrentie is. Daarnaast gaat En Serio Swappie helpen om het duurzaamheidsverhaal van een refurbished smartphone breder onder de aandacht te brengen.

Advertentie
advertisement

PR-acties

Zo gaat En Serio, een pr-bureau op het vlak van technologie, de pr verzorgen richting media. Zij kunnen bijvoorbeeld een door Swappie verkochte smartphone testen om een artikel te schrijven over het bestelproces van de Swappie-website en de kwaliteit van het toestel. 

En Serio gaat daarnaast consumenten op verschillende manieren informeren over wat een refurbished smartphone is en waarom zo'n toestel duurzamer is voor het milieu dan een nieuwe telefoon kopen. Deze strategie moet de reputatie van de refurbished smartphone verbeteren, aldus En Serio. Concurrenten van Swappie hebben een paar jaar geleden gezamenlijk een keurmerk opgezet dat de kwaliteit van refurbished toestellen moet waarborgen. Swappie heeft zich hier niet aan verbonden.

Swappie is in vijftien landen actief, waaronder Nederland. De onderneming heeft ruim twaalfhonderd medewerkers en noteerde in 2020 een jaaromzet van bijna honderd miljoen euro. 

Advertentie