Premium

Swappie ruilt PR-bureau En Serio binnen een jaar in voor Whizpr

Aanbieder van refurbished smartphones heeft behoefte aan 'een frisse wind'.

Afbeelding: Swappie

Swappie, één van de grootste verkopers van refurbished smartphones, wisselt in Nederland van pr-bureau. Na een relatief korte samenwerking met En Serio kiest Swappie nu voor Whizpr. Beide pr-bureaus richten zich op klanten in de technologische sector.

De bureauwissel is door Whizpr aangekondigd, amper zes maanden nadat En Serio een bericht uitstuurde over de samenwerking. Dat bericht dateert uit april en gaat ook in op de strategie van het pr-bureau en Swappie om het duurzaamheidsverhaal van refurbished smartphones beter onder de aandacht te brengen. Navraag leert dat En Serio destijds al even werkzaam was voor Swappie; de klantopdracht startte contractueel in januari.

Een frisse wind

Nu swapt de aanbieder van gereviseerde smartphones dus naar Whizpr. Martine Hardeveld Kleuver, country manager van Swappie in Nederland, licht desgevraagd toe: ‘Swappie is een snel en innovatief bedrijf in een uitdagende markt. We groeien hard en in deze groei waren we toe aan een frisse wind met creatieve ideeën. Na bijna een jaar van samenwerken met ons vorige pr-bureau (sinds december 2021), waren we toe aan de volgende stap in het verstevigen van onze marktpositie. Na gesprekken met Whizpr geloven wij dat zij kunnen voldoen aan deze wens.’

Swappie is in vijftien landen waaronder Nederland actief, heeft totaal ruim duizend werknemers en haalde in 2021 een omzet van 195 miljoen euro.

En Serio toont begrip

Gevraagd naar het vertrek van de klant, zegt Eric Dragt, oprichter van En Serio: ‘Begin van het jaar startten we met Swappie. We hadden een halfjaarplan waarin we het fundament wilden leggen wat betreft naamsbekendheid van Swappie in Nederland en we wilden samen met Swappie refurbished breder op de kaart zetten. Dat is volgens mij gelukt.'

Natuurlijk is het jammer als een samenwerking stopt. zegt Dragt. 'Tegelijkertijd hebben we alle begrip voor klanten die op zoek gaan naar een ander bureau dat ze verder kan helpen in de volgende fase van hun groei. En dat is een hele gezonde dynamiek tussen merken en bureaus.’

Uit het oog betekent bij En Serio niet uit het hart, zo blijkt. Dragt: ‘We zullen Swappie blijven volgen, vooral omdat we blijven geloven in hun missie om bij te dragen aan een schonere wereld. We zijn onderweg om een B Corp te worden en gaan daarom honderd procent voor refurbished smartphones. Voor onze refurbished iPhones kiezen we voor Swappie.’

Tech-klanten

Whizpr werkt onder andere voor Dell, Sony, Tado en Innr. En Serio mag onder meer Stripe, Bitdefender, Tele2 en Vodafone tot zijn klanten rekenen. Beide pr-bureaus zijn ook werkzaam voor techbedrijven in de zakelijke markt.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie