T-Mobile na selectieprocedure naar TBWA\Neboko voor merken T-Mobile, Tele2 en Ben

Tisha van Lammeren: 'Wij waren op zoek naar een bureau dat de belofte van de drie merken zo goed mogelijk tot leven kan brengen.'

T-Mobile gaat een samenwerking aan met TBWA\Neboko voor de marketingcommunicatie van de merken T-Mobile, Tele2 en Ben.

Tisha van Lammeren, chief commercial officer consumer bij T-Mobile spreekt van een 'intensief partnership' en een nieuw hoofdstuk rond de marcomactiviteiten. T-Mobile wil deze activiteiten voor de drie merken centraal coördineren, terwijl er in het verleden samen werd gewerkt met verschillende bureaus.

Verder stroomlijnen

T-Mobile begon deze ingrijpende verandering met een selectieprocedure waarvoor zeven kandidaat-reclamebureaus waren uitgenodigd: TBWA, DDB Unlimited, Publicis Groupe, Accenture, 180 Kingsday, Indie en Alfred. Na vier selectierondes, die deels virtueel plaatsvonden vanwege Covid-19, bleven er twee kandidaten over: naast TBWA\Neboko was dat Publicis Groupe.

Het huidige T-Mobile bureau Anomaly besloot niet aan de pitch deel te nemen. Ook Alfred deed niet mee, vanwege conflicting accounts.

De keuze viel op TBWA\Neboko voor 'de werkwijze, bedrijfscultuur, strategie en creativiteit', 
           
Van Lammeren: 'Na de fusie met Tele2 hebben we de marketingteams van T-Mobile, Tele2 en Ben al samengevoegd. Maar met drie merken, drie toonaangevende reclamebureaus en een aanzienlijk netwerk van leveranciers, werd het tijd om de activiteiten verder te stroomlijnen en coördineren. Daarom waren wij op zoek naar een reclamebureau dat de belofte van de drie verschillende merken zo goed mogelijk tot leven kan brengen. Deze nieuwe samenwerking met TBWA\Neboko stelt ons in staat om de volgende stap te zetten in onze merkstrategie.'

Flexibele inzet andere leveranciers

Rik Ledder, ceo van TBWA\Neboko: 'Met een data-gedreven, "customer centric" aanpak gaan we graag samen met T-Mobile - en onze digital customer experience agency TBWA\X - aan een mooie toekomst bouwen.'

TBWA\Neboko is een partner voor alle marketingcommunicatieactiviteiten van T-Mobile en de volledige merkstrategie over alle drie de merken heen, maar de telecomprovider blijft gebruikmaken van de flexibele inzet van andere leveranciers. Deze kunnen op uitnodiging van T-Mobile voorstellen doen.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Coen Olde Olthof
Well done Rik & Team.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie