TBWA\Neboko zet in op diversiteit met het aantrekken van 9 nieuwe creatieven

Ook organiseerde het bureau een snuffelstage voor scholieren uit Amsterdam-Zuidoost. 'Als iedereen hetzelfde denkt, maak je geen impact.'

De nieuwe aanwinsten van TBWA\Neboko

Diversiteit, je kunt erover praten, je kunt het ook gewoon dóen. TBWA\Neboko voegt daad bij het woord en introduceert een nieuwe groep creatieve aanwinsten 'van over de hele wereld', zowel junior als senior.

Inna Vartazarian is gestart als senior art director, zij werkte in het verleden voor TBWA in Toronto en is onlangs naar Amsterdam verhuisd. 'Dit is een bruisende stad vol inspiratie, dus ik heb gewoon mijn koffers gepakt en ben hierheen gekomen.' Rachel Yulo werkte lange tijd als copywriter bij BBDO in Mexico en is nu als senior creative bij TBWA\Neboko aan de slag.

Verder zijn Doug Fridlund (senior copywriter), Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer (junior creatives), Vinny Couto (senior art director), Lucas Aranted (senior copywriter) en creatives Camilla Shoji en Hana Ovcina recent gestart bij TBWA\Neboko. Ook is recent Haris Trjanin gestart als zogenoemde talentcoach van het reclamebureau.

De jonge creatieve zijn degenen die ideeën manifesteren en tot leven brengen, zegt Darre van Dijk, chief creative officer van het reclamebureau. 'De verschillende achtergronden zijn hun sterkste troef.'

Snuffelstage

Dat diversity hoog op de agenda staat van TBWA\Neboko blijkt ook uit een recent project waar scholieren van de Open Scholengemeenschap Bijlmer (OSB) een snuffelstage mochten lopen bij het bureau. Zo gingen de leerlingen zelf aan de slag met een campagne voor Koningsdag. 'Je hebt mensen nodig met verschillende ervaringen, achtergronden en visies om tot grote ideeën te komen. Als iedereen hetzelfde denkt, kun je geen impact maken', aldus international business director Valdemar Domingos.

Darre van Dijk tot slot: ‘In de creatieve sector is het belangrijk om niet op te geven wanneer een idee wordt afgewezen. Dit kan gebeuren, maar het moet je juist stimuleren om de volgende keer met een nóg beter idee te komen. Dat is de boodschap die ik de scholieren heb meegegeven.'

Advertentie
advertisement
Advertentie