Triple Double, Markteffect en Abovo Maxlead gaan samenwerken

Drie partijen willen sportmarketing samen meer op de kaart zetten.

Shutterstock

Sportmarketingbureau Triple Double, onderzoeksbureau Markteffect en marketing- en mediabureau Abovo Maxlead slaan de handen ineen rond sportmarketing. De wereldwijde vraag naar sport en bewegen neemt de komende tien jaar structureel toe en we kijken meer live sport dan ooit. Sportmarketing is daarom voor veel organisaties een belangrijk onderdeel van hun marketingmix en bedrijfsstrategie. Onderzoek, sportmarketing en reguliere media kunnen elkaar hierin nog meer versterken, zo is de gedachte van de drie partijen.

Advertentie
advertisement

Guido Klomp, managing director van sportmarketingbureau Triple Double: 'Media, of het nou gaat om tv, social media, print of online advertising, zijn niet weg te denken uit sportmarketingcampagnes. Het succes van een campagne valt of staat vaak bij het bereik en uiteraard het behalen van de KPI’s. Met Abovo Maxlead hebben we een gespecialiseerde partij die ons hierin kan ondersteunen. Markteffect is al jarenlang onze partner op het gebied van marktonderzoek. Campagnes meten we via hen op onder andere merkbekendheid, imago en behoeften. Door gedegen onderzoek, het maken van een daarop gebaseerde sportcampagne en passende mediaondersteuning is wat ons betreft een winnende mix.'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie