Viral van de week - Heineken: The Night is Young

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

...of toch niet? Heineken schudde de boel even flink op met zijn nieuwe commercial; the night belongs to the vaccinated. Twitter gaat los, boycots worden opgezet: tijd om je popcorn erbij te pakken.

In de nieuwe video van Heineken zie je een typische uitgaans-setting: discolichten, mensen die hun make-up fixeren in de toiletten en flirterige situaties, allemaal terwijl de muziek in de club door de boxen schalt. Iets dat de situatie anders dan de norm maakt, is dat je geen jonge mensen ziet, maar ouderen die hun dansmoves uit de kast halen.

Advertentie
advertisement
Heineken: The Night is Young

'Join us'

De video eindigt met de boodschap: ‘The night belongs to the vaccinated. Please join them’. Een standpunt dat niet iedereen onderschrijft. Onder andere op Twitter gaat de discussie los. Zijn mensen niet meer vrij om te kiezen of ze wel of niet gevaccineerd willen worden? Moedigt een impactvol merk als Heineken vaccineren aan, terwijl er veel tegenstanders zijn?

Dit schiet veel twitteraars, die niet voor de prik zijn, in het verkeerde keelgat. Zelfs in Groot-Britannië scandeert de hashtag: #boycotheineken.

Commercial of niet, wij hopen in ieder geval zeer binnenkort op voetjes van de vloer voor iedereen. Join us!

Lees ook: Polarisatie past niet bij Heineken, vindt Marc Oosterhout

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie