Volkswagen kiest Kumpany voor WK-activatie

Het automerk wil zich als 'mobiliteitspartner' van en in het Huis van Oranje positioneren. Een pitch ging aan de keuze voor Kumpany vooraf.

Volkswagen schreef pitch uit voor WK-activatie

Kumpany gaat aan de slag met een nieuwe campagne en live-activatie voor Volkswagen tijdens het WK Voetbal in Qatar aanstaande november.

Een pitch, waar ook bureaus Boomerang en Brand New Live aan deelnamen, ging aan deze keuze vooraf. Voor de algehele marketingcommunicatie blijft DentsuAchtung het vaste bureau van Volkswagen.

Kumpany is inmiddels aan de slag met het 'lange termijn-sponsorship' van Volkswagen in samenwerking met de KNVB. De pitchopdracht ging specifiek over een activatieconcept rondom het komende Wereldkampioenschap Voetbal.

Volksfeest

KNVB organiseert en faciliteert tijdens het WK traditiegetrouw het Huis van Oranje, het bekende volksfeest met entertainment en vermaak in de Johan Cruijff Arena, waar 50.000 man naar de wedstrijden van Oranje kijken. Volkswagen wil zich daar als mobiliteitspartner positioneren, met focus op het elektrische aanbod. De scoop is een campagne en live activatie in de Arena en 'doorvertaling naar de dealers', vult Kumpany aan.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie