Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrolijke twintiger Tijn vertolkt nieuw NS-geluid

De spoorwegmaatschappij laat de pandemie achter zich en omarmt in zijn nieuwe campagne (door TBWA\) 'het nieuwe normaal.'
ns campagne
NS speelt met zanger Tijn in op ‘veranderend reisgedrag’
ns campagne
NS speelt met zanger Tijn in op ‘veranderend reisgedrag’

'Gaan we links, via rechts, gaan we rechtdoorzee'. Het is niet Rita Verdonk, maar zanger Tijn die het nieuwe geluid van de NS vertolkt. In de zojuist gelanceerde campagne staat de vernieuwde app van de spoorwegmaatschappij centraal, waarmee wordt ingespeeld op het 'veranderende reisgedrag' van de Nederlander. Tijn (de Boer, zoals-ie echt heet): ‘Niemand houdt me tegen, ik ben on my way.’

related partner content for mobile comes here

De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko, sinds 2020 het vaste bureau van de Nederlandse Spoorwegen.

De NS kiest al langere tijd voor muziek als brand asset in zijn campagnes, zo hoorden we recent ook Froukje, Meau en 'de eigen conducteur' Linda van Dijk liedjes zingen voor het treinbedrijf. In een verder verleden schitterde zelfs het inmiddels gestopte duo Nick & Simon in de reclame-uitingen van de NS.

Steeds meer keuze

Maar nu dus Tijn. In de commercial volgen we de hippe twintiger op een dag naar zijn werk, waarbij het draait om keuzes. De NS-app helpt de zanger een handje en begeleidt hem van huis met bus, trein en deelscooter naar zijn eindbestemming. Tegenwoordig wil de reiziger meer keuze en flexibiliteit, zegt commercieel directeur Ivo Steffens, en de vernieuwde NS-app met verschillende vervoeropties moet hierbij uitkomst bieden. Steffens: 'Of je nu met de trein, bus, tram, deelscooter of OV-fiets reist, met NS kun je alle kanten op.'

Waar vorige campagnes van NS meer in het teken van de pandemie stonden, wordt nu 'het nieuwe normaal' omarmd. Positiviteit staan centraal dus, en de energieke sound van Tijn moet hieraan bijdragen. Erik Falke, creative director TBWA\Neboko: 'Hij verwoordt op een frisse manier het fijne gevoel van keuze en variatie in reizen dat NS je biedt.'

De campagne wordt online en in de reclameblokken van de Ster uitgerold. Bekijk 'm hieronder:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in