Premium

WPP en Accenture finalisten in pitch VodafoneZiggo

De pitch gaat nu de laatste fase in.

ANP

In de grote pitch die VodafoneZiggo houdt voor zowel het creatie- als media-account zijn nog twee partijen over: WPP en Accenture. Dat melden ingewijden aan Adformatie. Omnicom, Publicis One en hun bureaus zijn daarmee afgevallen. De laatste fase gaat nu in, maar het is niet bekend wanneer er een beslissing valt.

VodafoneZiggo laat weten geen uitspraken te doen over het verloop.

De pitch - VodafoneZiggo noemt het zelf een oriëntatie - loopt al sinds afgelopen zomer. Accenture was als consultancyfirma de opvallende naam in de pitch tussen de traditionele communicatieholdings.

Vodafone en Ziggo rondden in 2016 hun fusie op de Nederlandse markt af en gingen samen als VodafoneZiggo. Wel werkten beide merken nu nog gescheiden met verschillende bureaus.

Vodafone is op creatief gebied klant bij (onder meer) TBWA\Neboko en DDB & Tribal Amsterdam. Ziggo werkt met J. Walter Thompson Amsterdam.

Voor media is Wavemaker het bureau van Vodafone en OMD van Ziggo. De keuze voor WPP of Accenture zou betekenen dat TBWA\Neboko, DDB & Tribal Amsterdam en OMD het account kwijtraken.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie