WPP lijft adviesbureau in e-commerce Newcraft in

Onderneming sluit aan bij het Wunderman Thompson-netwerk van WPP.

Martijn Haanappel
Foto: Newcraft

WPP heeft het e-commerce-adviesbureau Newcraft overgenomen. Dit bedrijf, dat 155 werknemers telt, sluit aan bij het wereldwijde netwerk van Wunderman Thompson, maar blijft onder eigen naam opereren. Ook het volledige leadershipteam blijft aan. Over eventuele earn-out-afspraken doen partijen geen uitspraken.

Newcraft werd in 2007 opgericht door Martijn Haanappel. Het ontwikkelt digitale groeistrategieën voor klanten en helpt ze bij de transformatie om deze te verwerkelijken. Het werkt onder meer voor Ahold Delhaize, Pon Holdings, Yakult en JDE Peet's.  

Innovatieve oplossingen

WPP hoopt met Newcraft aan boord zijn propositie verder te versterken. Mark Read, ceo WPP: ‘Het consumentengedrag en het gebruik van nieuwe e-commercekanalen blijven in hoog tempo veranderen. Merken hebben innovatieve oplossingen nodig om te bereiken klanten en nieuwe doelgroepen aan te boren.’  

Newcraft heeft volgens Read de ervaring om het digitale aanbod van WPP te versterken en evenals de commerciële propositie wereldwijd.

Martijn Haanappel noemt WPP en het Wunderman Thompson-netwerk ‘de perfecte match’ om de groeiambities van de onderneming verder gestalte te geven.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie