Viral van de week - Wrapped 2020: you attended 19,876 Zoom meetings

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Het is december en dat betekent natuurlijk: lijstjes! Nu is 2020 misschien het jaar waar je liever geen overzicht van voorgeschoteld krijgt, maar we moeten er toch echt aan geloven. Om het van de positieve kant te bekijken: het jaar is bijna voorbij! Spotify trapt dit jaar de stroom aan lijstjes af met de Spotify Wrapped 2020. 

Wat heb je geluisterd het afgelopen jaar? Van je meest beluisterde genres tot favoriete nummers. Blijkt toch weer dat die guilty pleasure nét iets vaker door je oren heeft getetterd dan je dacht. Spotify laat alles zien, verwerkt in visuele lijstjes. Inclusief een reden om je ex te laten weten dat het niet aan jou lag. Want och, wat kun je goed luisteren. Naar podcasts dan.

De Spotify Wrapped 2020 was natuurlijk voorzien van een mega deelbaar sausje. Met als gevolg: twee kampen op de socials. Het eerste kamp: De Wrapped-delers. Want wat is er nou lekkerder dan iedereen laten weten dat je een mega-goede muzieksmaak hebt? En het tegenovergestelde kamp: de ‘No one cares about your Wrapped’-groep die dat dan ook op creatieve wijze liet weten. Want het internet zou het internet niet zijn, als het niet al snel vol stroomt met parodieën en memes. Van je favoriete genres op NSFW-sites tot de minuten die je gekeken hebt naar persco’s. De Spotify Wrapped 2020 was dé inhaker van de week. Onze favoriete parodie? De Wrapped 2020, Zoom-edition. Pijnlijk herkenbaar.

Advertentie
advertisement

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie