Adformatie hackt iconische reclameslogans voor zoektocht naar eigen pay-off

We vinden het tijd voor een eigen beroemde pay-off. Wie bedenkt de beste?

Dat is het lekkere van...

Adformatie bestaat vijftig jaar: hoera! Tijd om terug te blikken en de successen van Adformatie én het vak te vieren. Maar ook: tijd om de leidende rol van het merk nog meer te onderstrepen.

Een veelgebruikt instrument voor geslaagde en langlopende merkcampagnes is een goede slogan. Hoewel het een van de sterkste mediamerken van Nederland is, wil Adformatie nu ook eindelijk een eigen slogan. We lanceren daarom een grootschalige campagne (bureau: KesselsKramer) in de vorm van een zoektocht naar de meest pakkende, allesomvattende en rake regel die de essentie van Adformatie in één klap weet te vatten.

Iedereen die Adformatie een warm hart toedraagt, wordt opgeroepen zijn of haar idee voor dé nieuwe Adformatie-pay-off te pitchen. We maken binnenkort bekend naar welk mailadres dit opgestuurd kan worden. Aan het eind van het jubileumjaar, in december, kiezen we een winnaar. Deze inzending zal daadwerkelijk gebruikt worden als officiële pay-off, zodat Adformatie vanaf 2024 -net als al die andere vele merken- in het bezit is van een iconische reclameslogan.

Adformatie hackt slogans

Om de zoektocht aan te jagen heeft het team van Adformatie verschillende iconische reclameslogans gehackt. Denk aan 'Dat is het lekkere van... Adformatie', 'Wij van Adformatie, adviseren Adformatie’ en natuurlijk 'Even Adformatie bellen'. Adformatie is de enige autoriteit die op deze manier bekende slogans kan hacken om te zien hoe die resoneren. De gehackte slogans verschijnen het komende halfjaar druppelsgewijs op de diverse mediakanalen van Adformatie.

Susanne van Nierop, hoofdredacteur Adformatie: 'Er is weinig zo iconisch voor ons vak als slogans. Merken bouwen en het beïnvloeden van gedrag is de afgelopen decennia veel complexer en digitaler geworden, maar slogans zijn gebleven en brengen het hele ecosysteem van media, marketing en creatie nog altijd samen. Daarom brengt Adformatie met bekende pay-offs een ode aan de sterke merken en ideeën van vandaag en gisteren. Met een knipoog natuurlijk; Adformatie is het eerste platform waar het vak in aanraking komt met een campagne.’

Grondig onderzoek

Matthijs de Jongh, partner bij KesselsKramer, noemt het een grote uitdaging om voor een instituut als Adformatie een jubileumcampagne te ontwikkelen. 'Toen we Adformatie’s pay-off checkten, bleek die niet te bestaan. We vonden het hoog tijd dat de vaktitel een nieuwe, onderscheidende, welverdiende slogan krijgt. Maar in plaats van direct een pakkende regel te introduceren, hebben we voorgesteld om eerst grondig onderzoek te doen. Dit begint met het ‘uitproberen' van bekende slogans voor Adformatie. Hoe resoneert ‘Wij van Adformatie adviseren Adformatie’? In welke mate past ‘Dat is het lekkere van Adformatie’? Of hoe staat ‘Adformatie. Glashelder.’ eigenlijk? Dat gaan we de komende tijd toetsen en met de learnings –én de hulp van de beste copywriters van Nederland– werken we naar de ultieme slogan van Adformatie.'

Adformatie viert het 50-jarig bestaan met diverse jubileumacties, zoals het Adformatie (team)abonnement met 50% korting. Ook wordt op 7 september de Adformatie Connects 50- feestweek afgetrapt met een borrel voor de branche. Daarna zijn er vijf dagen lang elke dag sessies te volgen voor leden voor een speciale jubileum prijs gevolgd met drinks en een bite in Capital Kitchen. Ook werpen we in september met de expositie The Future of Marketing een blik op de toekomst. Bureaus worden uitgedaagd om de marketinguiting van de toekomst te ontwikkelen.

Meld je hier aan voor Adformatie Connects 50.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie