Premium

Albert Heijn: kerst gaat om met wie je aan tafel zit

De supermarktketen lanceert -iets later dan normaal- zijn kerstcommercial.

De kerstcommercial van Albert Heijn.

Kerst gaat niet alleen om wat je op tafel zet, maar om met wie je aan tafel zit. Dat is de boodschap van de kerstcommercial van Albert Heijn. Het valt op dat de supermarktketen met de film duidelijk inspeelt op het emotionele aspect, waar veel andere supers dit jaar kiezen voor een meer pragmatische insteek en vooral de (goedkope) producten voor het voetlicht brengen. 

Albert Heijn is hiermee de laatste grote Nederlandse supermarkt die vandaag zijn kerstcommercial uitbrengt. In de tv-commercial wordt een groep jongeren door supermarktmanager Ilse geïnspireerd om een kerstdiner te bereiden voor iemand die extra aandacht verdient: Ome Ko. Het lukt ze om een heerlijk diner voor te schotelen, waarmee ze de ogenschijnlijk norse Ome Ko weten te ontroeren. De boodschap, nogmaals: 'Het gaat niet alleen om wat je op tafel zet, maar om met wie je aan tafel zit.' Het nummer 'Where the heart is' van de band Haevn moet de boodschap versterken. 

Albert Heijn wil naar eigen zeggen dat iedereen volop kan genieten van waar het écht om gaat met kerst: tijd met elkaar. 'Juist met de feestdagen. Heerlijk en betaalbaar eten is daarbij belangrijk en natuurlijk dat alles lukt. Maar bovenal draait het om met wie je aan tafel zit.'

'Het blijkt dat mensen vooral zin hebben in het moment met familie en vrienden, maar het organiseren, plannen en het doen van de boodschappen voor het kerstdiner ook best een uitdaging vinden. Uitpakken met eten waar iedereen van geniet staat hoog op het wensenlijstje. Hier speelt Albert Heijn op in. Met schappen vol ultiem kerstassortiment kunnen klanten met gemak de show stelen en volop genieten van de tijd aan tafel met familie en vrienden', aldus de supermarktketen.

De campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, wordt naast televisie uitgerold in print, online video en op de winkelvloer. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie