Albert Heijn zet huismerk in de spotlights: 'Beter in eigen merk. En dat merk je'

De huismerkcampagne richt zich op betaalbaarheid en op de ‘uitstekende kwaliteit van de eigen-merkproducten’.

Huismerk

Albert Heijn lanceert aanstaande maandag de campagne ‘Beter in eigen merk. En dat merk je.’ Die richt zich uiteraard op ‘goede kwaliteit tegen een scherpe prijs’. En Albert Heijn hamert op het ‘lekkere, gezonde en duurzame’ aanbod van het eigen merk. De super laat in een bericht aan de pers weten dat het aantal eigen-merkproducten in de boodschappenmand voor het derde jaar op rij toeneemt. Dit is de commercial die tot half september te zien zal zijn:

Beter in eigen merk. En dat merk je.

Albert Heijn zegt dat het eigen merk altijd al speerpunt is geweest bij de supermarkt waarbij het uitgebreide aanbod continu wordt vernieuwd. ‘Het eigen-merkassortiment wordt ontwikkeld door eigen productexperts, kwaliteitsmanagers, culinaire chefs en onze partners, en ook altijd getest in onze keukens en bij klanten. Zo slagen we erin om al jaren toonaangevend te zijn met eigen-merkproducten.’ Volgens Albert Heijn vallen de producten regelmatig in de prijzen. ‘Van de Consumentenbond tot de Telegraaf Smaaktest en van de Grote Hamersma.’ Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn, ziet dat klanten steeds meer op de prijs letten en vaker eigen-merkproducten kopen. Van der Zanden: ‘Albert Heijn maakt het met het eigen merk, en in het bijzonder met de Prijsfavorieten, mogelijk om te kiezen voor de allergoedkoopste producten van topkwaliteit.’

Eigen merk
Eigen merk

Over eigen merk van Albert Heijn

Klanten van Albert Heijn kunnen kiezen uit 10 duizend eigen-merkproducten en uit onderzoek blijkt dat klanten ook dit jaar weer meer eigen-merkproducten kopen dan voorheen. De verkoop van bijvoorbeeld de AH 100% Pindakaas is verdubbeld. Daarnaast zijn er de bekende merken van Albert Heijn, Perla koffie, Delicata chocolade, Care verzorgingsproducten, Zaanse Hoeve zuivel, Brouwers Bier en Zaanlander Kaas. Prijsfavorieten zijn de inmiddels 2 duizend allergoedkoopste eigen-merkproducten van Albert Heijn, te herkennen aan het blauwe duimpje. Voor alle dagelijkse boodschappen en alles voor in het huishouden zijn er Prijsfavorieten beschikbaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie