Albert Heijn zet nieuw actiemechanisme naast 'Hamsteren': AH Actiehelden

Superhelden die kortingstickers plakken op producten in de supermarkt zullen de iconische Albert Heijn-hamsters niet vervangen.

AH Actiehelden
Albert Heijn

Albert Heijn introduceert een nieuw actiethema, de ‘AH ActieHelden’. De geanimeerde characters (een gezin van vier) vliegen door de winkel om 'prijssterren te plakken op producten. Actie! Dit is de Actiehelden-commercial die TBWA met Ambassadors voor Albert Heijn maakte (vanaf zondag op tv):

AH ActieHelden. Superveel actie op superveel producten.

Enkele stuks

Albert Heijn heeft al jarenlang het bekende actiemechanisme 'Hamsteren' (en het minder bekende 'Stapelkorting'). De AH Actiehelden komen niet in plaats van 'Hamsteren', maar zijn er een aanvulling op. Bij Hamsteren geldt de korting meestal voor meerdere stuks van een artikel, bij AH Actiehelden is de korting ook geldig wanneer klanten enkele stuks van een actieproduct kopen. Albert Heijn: 'Uit onderzoek weten we dat veel consumenten juist deze aanbiedingen heel interessant vinden. Hier komen ze speciaal voor naar de winkel en vaak wordt op basis van de aanbiedingen het boodschappenlijstje voor die week gemaakt. En daar spelen we met dit nieuwe actiethema dan ook goed op in: veel van de actieprijzen zullen tijdens dit actiethema onder de 1 of 2 euro liggen.'

Behalve in de tv-commercial zullen de actiehelden te zien zijn in dagbladadvertenties, winkelcommunicatie, e-mail en op AH.nl.

Even niet hamsteren

Albert Heijn heeft de actie 'Hamsteren' bewust een tijdje niet ingezet. Vanwege de aanvankelijke hamsterwoede naar aanleiding van de coronacrisis, kwam het begrip in een negatief daglicht te staan. Albert Heijn: 'We vinden het nu niet gepast om de hamsters in te zetten, maar het is zéker niet de bedoeling om afscheid van ze te nemen.'

Geen spaaractie

De vier actie-characters lijken zich goed te kunnen lenen voor een spaaractie, maar dat is volgens een woordvoerder van Albert Heijn op dit moment niet aan de orde. 'Wellicht een leuk idee voor later.'

Albert Heijn zit op het moment meer op het spoor van maatschappelijk verantwoorde spaaracties, zoals de actie Foodstars’ die nu loopt. Dat is een spaaractie die kinderen moet inspireren om gezonder te eten. Albert Heijn heeft in het verleden meer dan eens onder vuur gelegen omdat het spaaracties inzette met plastic figuren, vorig jaar nog bij de actie 'Kerstdorp'. De woordvoerder zegt nu dan ook dat Albert Heijn bij de overweging om de actiehelden in een spaaractie te vertalen, ook goed gaat kijken naar de anti-plastic-sentimenten in de samenleving.

Lees ook: Albert Heijn lanceert nieuwe bezorgservice AH Compact voor kleinere huishoudens

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie