Albert Heijn lanceert nieuwe bezorgservice AH Compact

De service richt zich met een kleiner assortiment op kleinere huishoudens.

Albert Heijn-commercial

Albert Heijn komt vandaag met een nieuwe bezorgservice: AH Compact. De nieuwe service wordt voorlopig alleen nog in Haarlem uitgerold, om het concept uit en te na te testen. De service richt zich op kleinere huishoudens. Het minimum aankoopbedrag voor online boodschappen bij ahl.nl was tot nu 70 euro (of 50 euro indien klanten gebruik maken van de zogeheten ‘Bezorgbundel’), nu wordt dat 35 euro. En dan worden de boodschappen ook gratis bezorgd.

Om dit te verwezenlijken heeft Albert Heijn goed naar het proces gekeken en onderzocht waar kosten bespaard konden worden. AH Compact kan gerealiseerd worden, doordat het assortiment een stuk smaller is dan het gangbare ah.nl-assortiment. Zo hoeven order-pickers minder kilometers af te leggen om de bestellingen klaar te maken.

De supermarktketen maakte verder bekend dat de bezorgcapaciteit binnen een jaar tijd is verdubbeld en dat het daarvoor 4.000 extra banen heeft gecreëerd om de toenemende vraag naar online bestellingen te verwerken.

Albert Heijn lanceert nieuwe bezorgservice voor kleine huishoudens

Voldoen aan de online vraag van kleine huishoudens

Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn: 'We willen er altijd en overal zijn voor onze klanten, met onze winkels en online. Met name gezinnen met kinderen en bedrijven bestelden in de afgelopen jaren veelvuldig online. We zagen echter een toenemende belangstelling bij kleine huishoudens, jong en oud.' AH Compact is het antwoord op die groeiende vraag. 

Lees ook: Albert Heijn legt focus in nieuwe campagne op Nederlandse producten

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie