Albert Heijn: 'Voetbalplaatjes sparen is dit jaar een thuiswedstrijd'

Profvoetballer Matthijs de Ligt speelt de hoofdrol in de commercial die de spaaractie aan moet jagen.

Albert Heijn: 'Voetbalplaatjes sparen is dit jaar een thuiswedstrijd'

Albert Heijn is weer begonnen met de voetbalplaatjes spaaractie. Klanten van de Zaanse grootgrutter kunnen de komende weken voetbalplaatjes sparen van alle voetbalteams uit de Eredivisie én spelers van de Oranje mannen en de Oranje Leeuwinnen. Voor het eerst is het voor klanten ook mogelijk om een eigen voetbalplaatje te maken in de AH Voetbal App. De supermarktketen roept dit jaar iedereen op om veilig, dus thuis, te sparen. In de bij de actie horende commercial speelt voetballer Matthijs de Ligt (Juventus en het Nederlands Elftal) de hoofdrol.

Advertentie
advertisement

Commercial met Matthijs de Ligt

Scoor voetbalplaatjes van alle voetbalhelden bij Albert Heijn.

Digitaal sparen

Appie, sinds 2019 een van de partners van de KNVB, legt uit dat klanten bij iedere 10 euro 4 voetbalplaatjes ontvangen, zowel in de winkel als bij online bestellingen. Het verzamelalbum heeft een nieuw verticaal formaat en er zit een poster van de Oranje mannen en de Oranje Leeuwinnen bij. Bij elk voetbalplaatje is een korte biografie en/of wetenswaardigheid in het album toegevoegd. Volgens Albert Heijn kunnen kinderen zo alles leren over de voetbalhelden. De supermarktketen laat weten dat er in de AH Voetbal App, ontwikkeld door &samhoud creative tech, ook digitaal gespaard kan worden door de plaatjes in te scannen. In diezelfde app is ook de plaatjesstudio opgenomen, waar klanten de eigen plaatjes kunnen maken die ze thuis kunnen laten bezorgen. 

Albert Heijn: 'Voetbalplaatjes sparen is dit jaar een thuiswedstrijd'
Albert Heijn: 'Voetbalplaatjes sparen is dit jaar een thuiswedstrijd'

Spaar veilig

Met veilig thuis sparen bedoelt de supermarktketen dat er thuis gespaard en geruild moet worden. Ook worden er geen ruildagen georganiseerd door de supermarkt en is het daarnaast niet toegestaan om bij de winkels om plaatjes te vragen. Albert Heijn zegt toe dat dit in alle winkels wordt gecommuniceerd onder het motto: wees sportief en spaar thuis. ‘Wel staat in elke winkel een inlevermeubel in de vorm van de spelersbus om plaatjes in te leveren. Elke winkel kiest zelf een lokale bestemming om de ingeleverde plaatjes aan te geven.’ 

De spaaractie duurt tot en met zondag 7 februari.

Lees ook: 

Credits:

Albert Heijn: Johan van der Zanden, Inge Wortelboer en Rein Hannah Bojahr

Campagne: TBWA, Holy Fools, Boomerang en AH Studio

Concept en ontwikkeling AH Voetbal App: &samhoud creative tech

Productie verzamelalbum en plaatjes: BrandLoyalty

Strategie & concept voetbalplaatjes en album: Triple Double Sportmarketing

Art direction & ontwerp verzamelalbum: Totenmet Ontwerpen

Ontwerp voetbalplaatjes: Joeri Gosens

Copywriting verzamelalbum: Bart Vlietstra, Guus Peters en Nik Kok

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie