Evenementen voeren Sound of Silence-campagne om niet geruisloos ten onder te gaan

Sectoralliantie wil financiële steun en pilots om zo snel als mogelijk weer in bedrijf te kunnen.

Van Lowlands tot Euro2020, van Paradiso tot Johan Cruijff ArenA, van Eurovisie Songfestival tot Eredivisie en Formule1. De evenementensector is over de gehele breedte een grootschalige gezamenlijke campagne gestart om aandacht te vragen voor de enorme problemen die de coronacrisis veroorzaakt.

Onder de noemer Sound of Silence strijdt de sector financiële steun na 1 oktober, waarmee de branche de winter door kan komen. Deze is volgens de alliantie essentieel om de sector overeind te houden.

Daarnaast wil de branche samen met de overheid zogeheten ‘Fieldlab Evenementen’ houden om een veilige en betrouwbare aanpak voor evenementen te ontwikkelen. De huidige 1,5-meteroplossingen zijn niet levensvatbaar voor de branche.

Aansluiting bij Belgen

De Alliantie van Evenementenbouwers heeft zich voor deze campagne aangesloten bij het Belgische initiatief dat vorige week maandag werd gelanceerd. Onder de noemer ‘Doorbreek de stilte, geef ons de kans om actie te ondernemen’ vroegen de evenementen bij onze Zuiderburen aandacht voor de precaire situatie waarin ze zitten. De situatie in beide landen is vergelijkbaar, het volgens de Alliantie van Evenementenbouwers 5 over 12 voor veel bedrijven.

‘Het coronavirus en de impact ervan zijn landgrensoverschrijdend’, zegt woordvoerder Jolanda Jansen, directeur van Rotterdam Ahoy, en woordvoerder namens de alliantie.’Je kunt het wiel opnieuw uitvinden maar samenwerking is juist wat we met de alliantie willen; de Lage Landen trekken samen op.’

Oranje kruis online te zien

De campagne wordt in eerste instantie vooral online gevoerd. Mensen uit de branche en sympathisanten wordt gevraagd een oranje kruis over de profielfoto op social media te plaatsen, met daarop de tekst sound of silence, niet toevallig afgekort tot de noodkreet SOS.

De Alliantie van Evenementenbouwers is een brede vertegenwoordiging van de totale sector van sport, cultuur en entertainment: van freelancers tot toeleveranciers, van theaters tot concertzalen, van organisatoren en theaterproducenten tot sportbonden. De gehele branche vertegenwoordigt in Nederland 100.000 banen en 7.4 miljard euro omzet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie