Apple filmt commercial over Chinees Nieuwjaar met Iphone XS

In de korte film bezoekt een millennial zijn moeder op het platteland. De video moet de filmkwaliteit van de Iphone XS aantonen.

Techbedrijf Apple lanceert een film over Chinees Nieuwjaar genaamd ‘The Bucket’. Het verhaal gaat over een jongeman uit de stad die zijn moeder bezoekt op het platteland. De film is gemaakt door TBWA\Media Arts Lab’s Shanghai in samenwerking met regisseur Jia Zhangke. 

De video is volledig gefilmd met de Iphone XS. Met de mini-documentaire wil Apple laten zien hoe de filmkwaliteit is. Het levert naast beelden van het platteland ook inkijkje in de Chinese cultuur. 

Centraal in de video staat een emmer, die de jongeman heeft gekregen van zijn moeder. De emmer is volledig dichtgetapet met geel plakband. De jongen sleept het ding met bloed, zweet en tranen naar huis. Eenmaal thuis aangekomen maakt hij de emmer open en ziet dat het vol zit met zand – daarom is het zo zwaar. Met zijn handen doorzoekt hij het object en ontdekt dat er eieren in zitten waarop met een zwarte stift een datum staat geschreven, maar ook een smiley, waarmee zijn moeder haar liefde wil aantonen. 

De film laat zien hoe millennials kijken naar dit soort tradities; aan de ene kant waarderen ze het van hun ouders, aan de andere kant rollen ze ook hun ogen – het is toch wel een gedoe om die cadeaus mee naar huis te zeulen. Het einde van de film bevat dan ook een korte fotoserie van anderen die poseren met goedbedoelde geschenken, zoals een enorm stuk vlees, een grote oliefles en een imposante bos met pepers. 

Bij deze campagne zet Apple ook out-of-home in. 

Billboards in China

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie