AvroTros viert 100-jarig bestaan met merkcampagne en publieksevenement

21 juli is AvroTros 100-jaar en dat wordt gevierd met het lanceren van een merkcampagne die uitdraagt dat cultuur van en voor ons is.

Ad Visser in tv-commercial

AvroTros is vrijdag 21 juli 100-jaar en dat viert de omroep met het lanceren van een merkcampagne - gecreëerd door bureau Indie Amsterdam - die uitdraagt dat cultuur van en voor ons allemaal is. Daarnaast zijn er het hele jaar 100 cultuurevents te bezoeken.  

Eric van Stade, algemeen directeur AvroTros: 'Als publieke omroep is het onze kerntaak om bij te dragen aan een goed geïnformeerde, veilige en rechtvaardige samenleving. Daar zijn we met programma’s als Radar, EenVandaag en Opsporing Verzocht succesvol in. Maar wat ons -al 100 jaar- onderscheidt is het toegankelijk maken van cultuur. Cultuur in de breedste zin van het woord: van klassieke tot Nederlandstalige muziek, van musical tot toneel, van kunst tot kitsch. Het brengen van cultuur zit in ons DNA. En dat blijven we wat mij betreft nog 100 jaar doen.'

Met een grootschalige jubileumcampagne is AvroTros de komende maanden veelvuldig te zien op tv, online, in het straatbeeld en te horen op radio. Met de campagneregel ‘Cultuur verbindt ons’ laat de omroep zien dat cultuur 'van en voor ons allemaal' is. 

In een tvc en een outdoor- en social campagne zien we gezichten van toen, zoals Ad Visser, Mies Bouwman en Willem Duys, net als AvroTros-spelers van nu als Marlijn Weerdenburg, Frits Sissing en Maria Fiselier. De tv-commercial laat daarnaast ook Ons (Nederland) zien. Op muziek van Wende Snijders, ingezongen door Meis, wordt verteld wat cultuur aan emoties losmaakt en hoe het ons volgens de omroep, 'raakt, verrukt en verandert'. 

De outdoor- en online campagne zijn geïnspireerd op wildplakken. Door heel Nederland zijn op verschillende wildplakspots posters te vinden die laten zien hoe de omroep al een millennium lang cultuur brengt en wat dat doet.

Ons Fest in den Lande

Vanaf 21 juli organiseert AvroTros 100 cultuurevents door heel Nederland. Op avrotros.nl/100jaar staan (vanaf 21 juli) alle events opgesomd en kan men zich inschrijven voor een event naar keuze. Dat varieert van het bijwonen van de opnames van Maestro tot een kookworkshop van Yvette van Boven. Van rondleidingen in musea tot een event in Breda op 9 september. Daar treedt onder meer zanger Nielson op.

Credits:

Klant: AVROTROS, Susanne van der Klugt, Leonie van der Mark
Bureau: INDIE Amsterdam
Regisseur: Billy Pols
D.O.P.: Maxime Desmet
Edit: Kevin Whelan / Nikki Gorissen
Grading: Barry Clarke @ Captcha
VFX/Online: The Compound
Muziek supervision & audio post-production: AMP.Amsterdam // The Sonic Branding Company
Muziek origineel: Wende - Deze Gin (Vocals herbewerking: Meis)
Vormgeving: INDIE Amsterdam, ikbenprins

Ons Fest Live is ontwikkeld door FK projects
AVROTROS: Susanne van der Klugt, Leonie van der Mark, Jesse de Schepper, Annet van der Linden, Tessa Winter
Projectmanager: Fiona Konijnenburg, Koen Oppelaar
Concept - content manager: Claartje Bakker
Creatief producer: Niels van Baarlen
Technisch producent: Stefan Hoohenkerk
Vormgeving: INDIE Amsterdam, ikbenprins 

Ons Fest Live video
Klant: AVROTROS, Susanne van der Klugt, Leonie van der Mark
Bureau: INDIE Amsterdam
Regisseur: Milan van Dril
D.O.P.: Nick Helderman
Edit: Milan van Dril
Grading/Online: Berend van Eerde
Muziek supervision & audio post-production: AMP.Amsterdam // The Sonic Branding Company
VO: Bart Arens & Sophie Hijlkema
Vormgeving: INDIE Amsterdam

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie