Bob-campagne: ‘Ben je Bob, zeg het hardop’

De beroemde campagne richt zich dit keer op mensen die alleen in de auto stappen.

Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat komt vlak voor de feestdagen met een campagne gericht op alleenrijders. De commercial spreekt deze groep aan met de boodschap: ‘Ben je Bob, zeg het hardop.’ 

De Bob-campagne bestaat nu 17 jaar, met als resultaat dat mensen zich realiseren dat er een Bob moet zijn na een avondje stappen met vrienden. Toch is het percentage overtreders de laatste jaren iets gestegen. Dat zijn vaak automobilisten die alleen naar huis rijden na een werkborrel of een drankje thuis. De campagne richt zich op deze groep.

Advertentie
advertisement

In de commercials maakt de Bob zich aan het begin van de avond kenbaar. Het blijkt dat als mensen iets hardop uitspreken, ze meer geneigd om zich eraan te houden. De boodschap luidt dan ook: 'Ben je Bob, zeg het hardop.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, internet en social media. En deze week verschijnen nieuwe borden langs de weg. 

Bob-campagne

Credits

Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Willem Droog, Stefan Apswoude en Joeri Jansen
Account: Marleen Delisse en Hans Bauman
Strategie: Christine Swankhuisen (Tabula rasa) en Floor Busch
Regie: Rogier van de Ploeg (CZAR)
Camera: Stephan Polman

Edit: Martin Heijgelaar
Post productie: Captcha
Geluid: SoundCircus

Muziek: Nando Eweg (Sounds Like Film)

Illustratie: Artbox
Productie bureau: Marcel Ossendrijver
Verantwoordelijk bij Rijksoverheid / Ministerie van IenW:  
Michiel Dammen en Marije Slagboom

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie