Bol.com is de grote winnaar bij The Best Social Awards zakelijk

Beloning voor zichtbaarheid en jarenlange aandacht voor creativiteit. Dept kreeg award voor beste bureau.

Bol.com juicht rechtsboven bij de uitslag van de categorie Community Management

Bol.com is de grote winnaar geworden bij The Best Social Awards voor bedrijven. Het viel maar liefst vier keer in de prijzen, in de categorieën Beste Community Management, Beste Copywriting, Beste Innovatie en Beste Webcare.

Vorig jaar moest Bol.com nog de eer laten aan de Rijksoverheid en eindigde het als tweede met drie awards. Diederik Broekhuizen, oprichter The Best Social vindt het 'ongelofelijk knap' dat Bol.com wederom zoveel prijzen binnenhaalt. Ze zijn niet alleen super zichtbaar, ze doen dit vooral al jarenlang op hoog creatief niveau.'

De zakelijke prijzen van The Best Social Awards werden woensdagmiddag uitgereikt, dit jaar via een livestream. De beste social content en makers worden tijdens deze jaarlijkse uitreiking uitgelicht en geëerd met een award.

Advertentie
advertisement

Twee awards Videoland

Bol.com wordt op de voet gevolgd door Videoland met twee awards. Het wist met de documentaire Bont Girl van Famke Louise heel Nederland te shockeren door te suggereren dat er bont was verwerkt in haar nieuwe kledinglijn. Tijdens het lanceringsevenement bleek al snel dat het om een stunt ging en wisten zij een duidelijk statement te maken tegen bont.

Het lanceringsevenement en de documentaire hebben ervoor gezorgd dat Videoland zowel de award voor Beste Positive Impact als Beste Lancering in ontvangst mocht nemen. Verrassend genoeg ging de prijs voor Beste Merk, deels gekozen door het publiek, dit jaar naar Netflix. 

Flessen met Vjèze

Albert Heijn viel ook twee keer in de prijzen. Het won er een voor Beste Inhaker omdat het rondom Pride kwam met de mandjes van de concurrenten met de boodschap ‘liefde voor iedereen’

Ook kreeg Albert Heijn de award voor Beste Influencer Campagne. In deze campagne laten met Vjeze Fur en Kay Nambiar met grappige sketches zien dat de taal rondom wijn drinken niet ingewikkeld en ouderwets hoeft te zijn.

Interpolis mocht de award voor Beste Video in ontvangst nemen voor de samenwerking met rapper Snelle. Die leidde tot de videoclip Smoorverliefd over de harde realiteit van de gevaren van telefoongebruik op de fiets.

Dept beste agency

Dept nam de award voor Beste Agency mee naar huis. Andere winnaars zijn Pathé (Beste Augmented Reality), Rijksoverheid (Beste Campagne), Paul Snijder (Beste Talent) en Oud & Opnieuw (Beste Vertical Video). De winnaars zijn gekozen door een vakkundige jury bestaande uit 33 professionals die werkzaam zijn bij onder meer NOS, Google, Wavemaker, Pathé en A Million Faces.

The Best Social Awards worden op twee avonden live gestreamd, morgen de publieksprijzen live uitgezonden. De show je hierboven terugkijken.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie