Burger King Koeweit geeft korting bij stijgende zomerse temperaturen

De fastfoodketen probeert de enorme hitte wat verdraagzamer te maken aan de hand van een algoritme.

Burger King Koeweit wil bezoekers van het fastfoodrestaurant tegemoet komen, vanwege de enorme hitte in het emiraat. De temperatuur kan er namelijk oplopen tot maar liefst 47 graden. Burger King komt daarom met de campagne ‘Hotter is Cooler’.

Deze bestaat uit een algoritme dat de temperatuur in de buitenlucht meet en ervoor zorgt dat restaurantbezoekers korting krijgen op verkoelende producten. Een dynamisch algoritme meet namelijk continu de temperatuur. Wanneer deze stijgt, zorgt het algoritme ervoor dat prijzen in restaurants real-time dalen. Wanneer de temperatuur stijgt tot 47 graden, wordt er een korting gegeven op producten als sundaes, milkshakes en frisdrankjes. Bij een temperatuur van 51 graden zijn de producten zelfs gratis.

De actie was geldig tussen 24 juli en 3 augustus. De campagne is ontwikkeld door Memac Ogilvy en bouwt voort op de propositie van Burger King Koeweit om warme zomers om te turnen naar onvergetelijke ervaringen.

Advertentie
advertisement

Reacties: 3

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Moslimwoef
Koeweit? Het had toetertijd met de grond gelijk gemaakt moeten worden daar sadam houssein... Helaas
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jos Wabeke
Haha, wij hebben ook een "dynamisch algoritme" dat onder andere de temperatuur meet om content te genereren maar hier heet het gewoon een thermometer of... het weerstation bij jou in de buurt :-)
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Joe Public
Ach, wat waren Victor Silvis en Peter Clercx hun tijd toch ver vooruit. In 1999 toen een dynamisch algoritme nog gewoon een Zonnesteekweek heette.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie