CPNB verlengt #ikleesthuis-campagne met minstens een maand

Mogelijk gemaakt door succes van de hashtag en nieuwe bijdragen van samenwerkingspartners.

Het CPNB verlengt de campagne #ikleesthuis met minimaal een maand. Het collectieve boekenvak probeert met de campagne mensen, die thuiszitten door corona, te stimuleren een boek te lezen, onder meer via leestips. Het besluit tot verlenging is genomen door de vele aandacht voor de campagne en nieuwe bijdragen van samenwerkingspartners. Het CPNB verlengde eerder al de Boekenweek met twee weken.

Resultaten

De hashtag #ikleesthuis, die bedacht is door schrijfster en kinderboekenambassadeur Manon Sikkel, scoort goed, meldt CPNB. Hij heeft op sociale media al meer dan 1 miljoen lezers bereikt, vooral via Instagram. Dagelijks hebben de 15 tv-spots een gemiddeld bereik van 1 miljoen kijkers. Via radiostations is 42% van de Nederlanders tussen de 25 en 76 jaar bereikt .

Stax & Toine

Ook de komende tijd worden er Ster-spots uitgezonden en is er op radio aandacht voor #ikblijfthuis. Op werkdagen bij Stax & Toine op NPO Radio1 blijft de speciale rubriek te horen met daarin ik leestips van onder anderen Michel van Egmond, Geert Mak, Adriaan van Dis, Tim Hofman, Stine Jensen Ilja en Tooske Ragas.

CPNB werkt voor de campagne samen met onder meer GAU, KBb, het Letterenfonds, Stichting Lezen, KB en NBD Biblion. Het roept het Nederlandse publiek op om tijdens de coronaperiode boeken te bestellen op de websites van lokale boekhandels in plaats van grote internationale verkoopsites.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie