CZ komt met nieuwe merkcampagne ‘Zorg die verder gaat’

De zorgverzekeraar laat met concrete voorbeelden zien dat het daadkrachtig te werk wil gaan.

CZ lanceert met Havas Lemz de nieuwe merkcampagne 'Zorg die verder gaat', waarmee de zorgverzekeraar hoopt met een ‘scherper profiel’ voor de dag te komen. De tendens heerst dat veel mensen zorg een belangrijk onderwerp vinden, maar velen weten eigenlijk niets van de taken die zorgverzekeraars hebben.

In de campagne komt CZ met concrete voorbeelden om dat beter toe te lichten. De campagne vloeit voort uit een aangescherpte koers, waarbij de verzekeraar zich focust op digitalisering en innovatie. In de campagne is te zien hoe CZ daadkrachtig te werk probeert te gaan. Met name verbetering en vernieuwing van de zorg is belangrijk voor de zorgverzekeraar, zoals de inzet van e-health.

‘In vorige campagnes lag de nadruk op wat CZ kan betekenen voor individuele verzekerden’, vertelt Dorine Surstedt, Manager Communicatie en Merkmanagement bij CZ. ‘Nu willen we breder laten zien wat CZ doet. Voor onze verzekerden, maar ook voor de zorg in Nederland. Met deze campagne laten we zien dat we ook vooruitkijken en klaar zijn voor de toekomst. Dat doen we door onze daadkracht te tonen met voorbeelden op thema’s die veel mensen belangrijk vinden.’

De extended tv-commercial van 60 seconden.

Campagne met meerdere videos

CZ komt met tv-commercials, geregisseerd door Johan Kramer van Halal, maar ook met door Reinjan Prakke (Chapter) geproduceerde verdiepende online films over de totstandkoming van innovatieve projecten. Daarnaast komen in deze films artsen, patiënten en medewerkers van CZ in beeld. De campagne wordt ook uitgerold via social en radio.

Tim Claassen, strategy director van Havas Lemz: ‘We hebben samen met CZ bepaald welke maatschappelijke rol de zorgverzekeraar pakt: met daadkracht werken aan toekomstbestendige zorg. Dat hebben we communicatief gemaakt om de nieuwe strategie eerst intern te lanceren. De inhoud en impact van projecten staat centraal, die hebben we in de campagne gevangen.’

Bekijk hieronder een van de verdiepende films.

Credits

Opdrachtgever: CZ
Verantwoordelijk bij klant: Dorine Surstedt, René van Gerwen
Strategie & Concept: Havas Lemz.
Social: WeAreBlossom
RTV: Vanessa Janssen
Regie: Johan Kramer (Halal), Reinjan Prakke (Chapter)
Fotografie: Bibian Bingen
Postproductie: De Grot
Geluid: Soundcircus
Muziek: Sjam
Mediabureau: Mindshare, Greenhouse Group

Reacties: 1

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Gvandomme
Zit ink nu een stukkie van een hournalist te lezen of de creatieve verantwoording?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie