Nieuw jaar, nieuwe kansen: zo speelt Decathlon in op goede voornemens

2019 is begonnen en jawel: daar zijn de goede voornemens weer. Decathlon speelt met campagne hierop in.

Sportwinkel Decathlon haakt met campagne in op een veel gekozen goede voornemen: meer sporten. De ‘Go Try’-campagne, ontwikkeld door bureau XXS Amsterdam, nodigt mensen uit om een nieuwe sport te proberen.

Decathlon wil sporten toegankelijk maken en komt met het platform: SportenmetDecathlon.nl. Hierop staan lokale sportevenementen, advies van experts, producten en sporttips. Het idee achter de campagne is dat je zo gemakkelijk en nieuwe sport kunt proberen. Dit sluit aan bij de merkidentiteit, zegt Daan Zijderveld, brand director bij Decathlon. ‘Wij willen sporten toegankelijker maken. Dat doen we vooral door het aanbieden van goede en betaalbare producten.'

Advertentie
advertisement

Niet inzakken

Op het platform staan twee filmpjes. In het ene spotje zoekt televisiepresentator Kaj Gorgels uit waarom volwassenen minder sporten dan kinderen. Hij bezoekt een basisschool en praat een aantal sportieve kinderen. Zij turnen, basketballen, kickboksen en doen ook nog push-ups. En hun ouders? Die kijken alleen televisie of werken. Het spotje sluit af met de tekst: 'Heeft iemand een goede reden gehoord waarom we inzakken? Inderdaad.. Niet inzakken maar oppakken.'

Fitgirl

Het tweede filmpje moet de druk om te presteren weghalen. Tijdens het spotje komen allerlei aspecten aan bod die mensen moeten vergeten tijdens het sporten. 'Vergeet te jong of ergens te oud voor zijn, vergeet hashtag fitgirls of een bepaalde gewichtsklasse', vertelt de voice over. Het filmpje sluit af met de woorden: 'Vergeet de regels, maak ze zelf.'

Credits

Klant: Decathlon
Bureau: XXS Amsterdam
Creatie: Barend Stegeman, Wessel Beumer en John de Vries
Creative Directie: John de Vries
Strategie: Michael Van den Brande
Account: Nigel Hassall
Producer: Josien de Heul
Design: Robert-Jan Hoesman
Animatie: Jeroen Feenstra

Productiemaatschappij: Since88
Regisseur: Rutger van Leeuwen
DOP: Douwe Hennink
Executive Producer: Daan Dagevos
1AD: Jurre Wieten
Camera-assistent: Justus Engelbracht
2nd Camera-assistent: Daan van Citters
Producer: Anne den Boer
Productie assistent: Isa Schouw
Editor: Jits Vlaar
Grading: Erik @ de Grot
Muziek: Vincent Paolo Corputty
Voice-over: Shamiro van der Geld
Soundmix: Jaap Wajer
Fotograaf: Rein Kooyman

Credits video met Kaj Gorgles
PR: Het PR Bureau
video: Sir Render. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie