DHL brengt ode aan e-commerce met ‘Keep up with the clicks’

De nieuwe campagne van het logistiekbedrijf moet de eenvoud en flexibiliteit die het klanten biedt uitbeelden door de jaren heen.

DHL brengt ode aan e-commerce met ‘Keep up with the clicks’
180 Amsterdam

De internationale logistieke dienstverlener DHL lanceert een nieuwe global campagne: ‘Keep up with the clicks'. De campagne moet een ode zijn aan de e-commerce en vertelt het verhaal van de geschiedenis ervan. Volgens de dochteronderneming van Duitsche Post staat de menselijkheid van de branche centraal in een wereld die volgens DHL afhankelijker dan ooit is van e-commerce.

In samenwerking met regisseur Martin Krejci ontwikkelde 180 Amsterdam de commercial met een voice over van acteur Tom Hollander. 

Advertentie
advertisement
DHL brengt ode aan e-commerce met ‘Keep up with the clicks’
DHL brengt ode aan e-commerce met ‘Keep up with the clicks’ 180 Amsterdam

Groei en veranderende eisen consument

‘Keep up with the clicks’ moet de enorme groei die e-tailers van over de hele wereld hebben doorgemaakt uitbeelden. DHL stelt dat het wereldwijd voor e-tailers een uitdaging was om de snelle groei van online orders bij te benen. Acteur Hollander rijmt over die groei en de veranderende eisen van de consument, waarbij duidelijk moet worden dat er op DHL gerekend kan worden als partner in een ‘roerige tijd vol uitdagingen, maar die ook kansen en nieuwe mogelijkheden biedt’. 

DHL brengt ode aan e-commerce met ‘Keep up with the clicks’

Vereenvoudigen complexe logistiek

John Messum, creative director bij 180 Amsterdam legt uit dat DHL sinds het begin in het middelpunt van de e-commerce staat. ‘Zij vereenvoudigen de complexe logistiek van online shops voor hun klanten. ‘E-commerce just clicks', als alles voor zowel de verkoper als de koper soepel verloopt. Dit eenvoudige idee vormde de inspiratie voor de campagne, want dat is wat DHL doet: ondernemers overal ter wereld helpen to 'Keep up with the Clicks’.’

Ontwikkeling e-commerce

John Pearson, ceo van DHL Express legt uit dat de werkzaamheden van zijn bedrijf ondernemers in staat stelt te doen waar ze goed in zijn: het creëren van hun product of dienst. 'De pandemie heeft de digitalisering zo ver gedreven dat we de ontwikkeling van bijna een decennium in slechts een paar maanden tijd hebben gezien. Bestaande online winkels zijn gegroeid en tegelijkertijd zijn bedrijven voor het eerst de online-detailhandel ingestapt.’ 

De campagne wordt uitgerold op tv, commercial, print, middels buitenreclame en digital banners en op social.

Lees ook: In fashionretail is omnichannel nu het toverwoord

Credits:

Creatie: Amsterdam 180
Regie: Martin Krejci
Voice-over: Tom Hollander
VFX/Post-Production: Black Kite
Edit: Marshall Street Editors

Plaats als eerste een reactie

Advertentie